شناسهٔ خبر: 48874879 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

خنثی‌سازی طرح تروریستی حمله به مجالس حسینی در بغداد

تنها چند ساعت پس از گزارش کشف انبار سلاح و مهمات داعش در سامراء، سازمان الحشدالشعبی از خنثی‌ُسازی یک طرح تروریستی برای هدف قرار دادن مجالس حسینی در بغداد خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، الحشدالشعبی، شامگاه چهارشنبه، در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک طرح تروریستی برای حمله به مجالس عزاداری امام حسین (ع) در بغداد را خنثی کرده است.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، در بیانیه مذکور اعلام شده است که بخش امنیت و نظمِ سازمان الحشدالشعبی با همکاری بخش اطلاعات و امنیت فرماندهی عملیات بغداد و همچنین هنگ دوم /تیپ ۵۵/ لشکر ۱۷ ارتش عراق، با استفاده از اطلاعاتی که از یک تروریست بازداشت شده در منطقه جنوب بغداد به دست آورد و همچنین پس از تحقیقات و پیگیری‌های دقیق، یک مخفیگاه تروریست‌ها را در منطقه الزیدان در غرب بغداد کشف کرد.

در ادامه بیانیه مذکور آمده است که نیرو‌ها در مخفیگاه یادشده کمربند‌های انتحاری و یک بمب چسبان کشف کردند که عناصر داعش قصد داشتند با استفاده از آن‌ها در مجالس حسینی بغداد عملیات تروریستی انجام دهند.

این گزارش در حالی منتشر شده که ساعاتی قبل از آن فرماندهی الحشد الشعبی در سامراء اعلام کرد که نیرو‌های آن یک انبار سلاح، مهمات و مواد منفجره متعلق به بقایای عناصر داعش را در منطقه بنات الحسن در شرق شهر سامراء کشف و ضبط کردند.

مرکز اطلاع رسانی الحشد الشعبی در بیانیه‌ای در خصوص این عملیات اعلام کرد که تیپ ۳۱۵ الحشد الشعبی پس از دریافت اطلاعاتی درباره وجود یک انبار سلاح و تجهیزات در شرق سامراء، نیرو‌های خود را به محل مورد نظر اعزام کرد که آن‌ها توانستند مقادیر قابل توجهی اسلحه و مهمات متعلق به بقایای داعش را کشف و ضبط کنند.

در بیانیه مذکور همچنین عنوان شده بود که داعش از این تسلیحات برای انجام عملیات علیه شهروندان و نیرو‌های امنیتی استفاده می‌کرده است.

الحشد الشعبی چند روز پیش نیز از آماده‌باش سه هزار نیروی خود نیز برای شرکت در طرح امنیتی ویژه ماه محرم در شرق عراق خبر داده بود.

نظر شما