شناسهٔ خبر: 48866365 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معاون فناوری پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم وصنایع فرهنگی خبر داد؛

پیشرفت در صنعت اسباب بازی راهی برای گسترش صنعت گردشگری

نبیونی گفت: تولید اسباب بازی‌ با المان‌های فرهنگی کشور سبب گسترش صنعت گردشگری و در نهایت موجب اشتغالزایی خواهد شد.

صاحب‌خبر -

ابراهیم نبیونی معاون فناوری پارک ملی علوم و فناوری های نرم وصنایع فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوریگروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، بیان کرد: تحریم کشور توسط دیگر کشور‌های جهان و همچنین افزایش صادرات نفت و دیگر مشتقات نفتی سبب شد تا در چند سال گذشته صنایع نرم و فرهنگی بیشتر مورد توجه قرار گیرد و از این طریق به اقتصاد کشور کمک شود.  صنایع فرهنگی شامل حوزه‌های مختلفی از قبیل گردشگری، موسیقی، مد و لباس، اسباب‌بازی، هنر‌های تجسمی و فناوری‌های نرم است.

او افزود: نکته حائز اهمیت در خصوص توجه به صنایع خلاق این است که وجود زیر ساخت‌های لازم در این حوزه سبب شده است تا بدون تحمیل هزینه‌های زیاد علاوه بر افزایش تولیدات، در زمینه صادرات موفق عمل کنیم.

نبیونی  گفت: چین از جمله کشور‌های بوده است که تا چند سال اخیر اسباب بازی‌های مورد نیازمان را از این کشور تامین می‌شد، اما با گسترش حوزه صنایع نرم و فرهنگی توانستیم در این حوزه پیشرفت‌های خوبی را داشته باشیم. همچنین علاوه بر اسباب بازی، در حوزه تولید بازی‌های کامپیوتری به موفقیت‌های بزرگی رسیده ایم.

او در خصوص صادرات اسباب‌بازی‌ها گفت: شرکت‌های فعال در این حوزه به برخی از کشور‌ها این بازی‌ها را صادر می‌کنند نکته مهم این است که برخی از این بازی‌ها که مشابه نمونه‌های خارجی هستند، اما با فرهنگ ایرانی که با قیمت مناسب تری تولید می‌شود و به کشور‌های دیگر صادر می‌شوند. اهمیت شناسایی فرهنگ و فرهنگ سازی سبب شده است تا توجه بسیاری به این حوزه شود، زیرا هرچه بازی‌ها و اسباب بازی‌ها به المان‌های فرهنگی و سنتی کشور نزدیک‌تر باشند تاثیر بیشتری در تربیت نسل جدید متناسب با فرهنگ داخلی و سنتی کشور خواهد داشت.

 معاون فناوری پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم وصنایع فرهنگی افزود: اگر ما نیز بتوانیم المان‌های فرهنگی و سنتی کشورمان در اسباب بازی‌ها و بازی‌های رایانه‌ای به کار ببریم و در زمینه صادرات آن‌ها نیز موفق عمل کنیم، از این طریق می‌توان با معرفی فرهنگ، سنت و پیشینه تاریخی خود را به دیگر کشور‌ها گسترش صنعت گردشگری و درنهایت اشتغال زایی داشت.

او در نهایت با اشاره به این که پارک علم و فناوری صنایع نرم و خلاق در برابر این دسته از شرکت‌ها وظایفی دارند تصریح کرد: صنایع فرهنگی حوزه‌های مختلفی را در برمی گیرد بنابراین پارک در برابر این شرکت‌ها وظیفه تامین فضای مناسب، امکانات کافی، ارائه تسهیلات، تامین مالی و سرمایه را دارد.

بیشتربخوانید:

انتهای پیام/

نظر شما