شناسهٔ خبر: 48847719 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در اعتراض به بازداشت های اداری رژیم صهیونیستی ؛

اعتصاب غذای ۱۴ اسیر فلسطینی

خبرگزاری صداوسیما

۱۴ اسیر فلسطینی در اعتراض به بازداشت اداری رژیم صهیونیستی دست به اعتصاب غذا زدند.

صاحب‌خبر -

 به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما ؛ ۱۴ اسیر فلسطینی در اعتراض به بازداشت اداری رژیم صهیونیستی دست به اعتصاب غذا زدند.
المیادین افزود: ۱۳ تن از این اسرای فلسطینی در اعتراض به بازداشت اداری و یک نفر از آن‌ها به خاطر بازداشت در سلول انفرادی اقدام به اعتصاب غذا کرده اند.

<div id="video-display-embed-code_6830862"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3189753/6830862?width=400&height=300"></script></div>


نسرین سلمی خبرنگار المیادین در گزارشی بیان داشت: خانواده مجاهد حامد یکی از اعتصاب کنندگان غذا به همراه ده‌ها تن دیگر از خانواده‌های اسرای دیگر در حمایت از فرزندانشان در مقر صلیب سرخ در شهر البیره تجمع کردند.
سلمی افزود: مجاهد یکی از ۱۳ اسیری است که در اعتراض به بازداشت اداری اعتصاب غذای آزاد یا آنچه به نبرد روده‌های خالی معروف شده، کرده است.
خبرنگار المیادین گفت: علاوه بر این ۱۳ اسیر (در بند رژیم صهیونیستی) اسیری دیگر نیز در اعتراض به بازداشت در سلول انفرادی اقدام به اعتصاب غذا زده است.
بیان حامد همسر مجاهد می‌گوید:" مجاهد ۲۹ روز است که اعتصاب غذا کرده است و ما هیچ اطلاعی از وضع سلامتی او نداریم.
وی ادامه داد: دو هفته بعد از اعتصاب غذای مجاهد تنها یک بار وکیلش به ملاقات او رفت که در وضع سلامتی بسیار بدی به سر می‌برد.
نسرین سلمی در این راستا تاکید کرد: وضع دیگر اسرای فلسطینی نیز همچون وضع مجاهد است، به طوری که خانواده هایشان هیچ اطلاعی از وضع سلامتی آن‌ها ندارند مگر اطلاعاتی که صلیب سرخ یا وکلای آن‌ها به خانواده‌ها منتقل می‌کنند.
سلمی همچنین گفت: اسرائیل اسرایی را که اعتصاب غذا می‌کنند با قرار دادن در سلول‌های انفرادی یا محروم کردن از ملاقات یا تماس با خانواده هایشان مجازات می‌کند.
حلمی الاعرج مدیر مؤسسه حقوقی حریات (آزادی ها) در گفتگو با المیادین گفت: بازداشت اداری اقدامی خودسرانه و مخالف قانون بین المللی و بشردوستانه است و در حد جنایت جنگی می‌باشد، چرا که باعث شکنجه روحی اسیر (در بند) و خانواده اش می‌شود.
خبرنگار المیادین نیز بیان داشت: اسرای فلسطینی تلاش می‌کنند با شکم‌های خالی خود جهان و مؤسسات حقوقی مخالف بازداشت اداری را تحریک کنند.
قدوره فارس رئیس باشگاه اسیر فلسطین گفت: پر واضح است که سیاست بازداشت اداری تا زمان وجود رژیم اشغالگر باقی است، مگر اینکه در موضع گیری بین المللی تغییری ژرف و اساسی ایجاد شود و تبدیل به فشار بر اسرائیل شود، در غیر این صورت اسرائیل با این موضع و نگرش سنتی و معمول خود که ده‌ها سال است ادامه دارد، کنار می‌آید.
نسرین سلمی خاطر نشان کرد: گفته می‌شود تعداد اسرایی که در بازداشت اداری هستند به بیش از ۵۵۰ تن رسیده، این در حالی است که در زندان‌های رژیم اشغالگر (صهیونیست) حدود ۵۰۰۰ اسیر (در بند) وجود دارند.
وی در پایان گفت: بازداشت اداری همچون شمشیری بر گُرده فلسطینیان است که اسرائیل از آن به عنوان سیاستی برای مجازات دست جمعی (فلسطینیان) در سکوت شک برانگیز سازمان‌های حقوقی استفاده می‌کند. این در حالی است که این سازمان‌ها به خوبی می‌دانند این سیاست با قوانین بین المللی در تعارض است.

نظر شما