شناسهٔ خبر: 48735717 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

استاندار مازندران:

خدمات رسانی به مناطق سیل زده با امکانات بیشتر تداوم می یابد

موج نیوز

استاندار مازندران در بازدید از مناطق سیل زده شهرستان سوادکوه شمالی، گفت: اقدامات لازم از نخستین ساعات آغاز شده و دستورات لازم برای تسریع در خدمات رسانی و گسیل امکانات بیشتر به این مناطق صادر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، احمد حسین زادگان در حاشیه این بازدید با بیان این که بارندگی شدید و دبی بالای آب در منطقه لفور سوادکوه شمالی موجب انحراف رودخانه شده است، اظهار داشت: با توجه به لایروبی رودخانه در سال های گذشته از بروز فاجعه ممانعت شده است لیکن باید در این راستا اقدامات اساسی  تر صورت گیرد.

وی با اشاره به این که اولویت اصلی تأسیسات زیربنایی، آب، برق، گاز و راه دسترسی می باشد که عملیات اجرایی آغاز و دستورات لازم داده شده است و منتطر اعتبارات دولتی نماندیم و بنابراین باید امکانات بیشتر گسیل و اقدامات تسریع شود، ادامه داد: براساس برآورد اولیه قریب 450 میلیارد تومان خسارت در سیل های اخیر در این مناطق و بلده وارد شده و این خسارت ها به روز می شود و 120 واحد مسکونی آسیب دیده اند.

استاندار مازندران با اشاره به این که گرچه خسارات سیل اخیر در آمل، بلده، بابل و سوادکوه شمالی بوده است لیکن کانون خسارات در سیلاب اخیر بندپی شرقی و لفور سوادکوه بوده است، تصریح کرد:  بیشترین آسیب  و خسارت به سردهنه های کشاورزی، راه های آسفالته و  راه های روستایی بوده و حدود 150 کیلومتر از راه های روستایی آسیب دیده است.

وی بیان داشت: همچنین برخی از پل ها و آب راه ها آسیب دیده اند که برخی باید ترمیم و برخی دیگر باید احداث شود و با اقدامات خدماتی و زیربنایی در روستاها باید وضعیت روستاهای آسیب دیده را به شرایط عادی برگردانیم.

حسین زادگان با اشاره به اینکه پیش از تخصیص اعتبارات کارهای لازم را آغاز کرده ایم و منتظر مصوبه نمانده ایم، افزود: معاون اول رییس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه دیروز از طریق تماس تلفنی پیگیر مسائل سیل استان بوده اند و درمورد تأمین اعتبار قول مساعد داده اند و از دفتر رئیس جمهور محترم نیز موضوع پیگیری شده است.

وی با اشاره به این که آب و برق قریب به اتفاق روستاها وصل شده است و موارد لکه ای نیز از سوی دستگاه های مسئول در حال پیگیری است، اظهار داشت: دیواره سازی و لایروبی رودخانه ها نیز از طریق پیمانکاران بنیاد مسکن و بسیج سازندگی دنبال خواهد شد تا با ارائه کار مطلوب مردم در سیلاب های بعدی دچار مشکل نشوند.

استاندار مازندران افزود: پس از ارایه خدمات زیربنایی در حوزه آب، برق و گاز، اتصال راه‌های ارتباطی بین بخشی از جمله اولویت‌هایی بوده که در دستور کار قرار گرفته است.

نظر شما