شناسهٔ خبر: 48711525 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افتتاح فرهنگسرایی برای معلولان در کرمان

اولین فرهنگسرای تخصصی برای افراد دارای معلولیت در کشور امروز در خیابان شهدای شهر کرمان افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

محمد جهانشاهی معاون شهردار و رئیس سازمان، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: امروز در شصت و سومین پروژه شهرداری در پویش هر هفته یک افتتاح، بیست و پنجمین مرکز فرهنگی و آموزشی شهر کرمان و اولین فرهنگسرای تخصصی یا ویژه افراد دارای معلولیت در کشور در محیطی به مساحت حدود ۷۰۰ متر مربع افتتاح شد.

او با بیان اینکه ملک این فرهنگسرا متعلق به شهرداری کرمان است، افزود: مراحل آماده سازی و تجهیز این مجموعه بیش از ۵ میلیارد ریال هزینه داشته است و از این به بعد مسئولیت این مکان چه از نظر محتوایی و چه برنامه ریزی به طور کامل برعهده یکی از موسسات تخصصی در حوزه معلولان است.

او با بیان اینکه فضای فرهنگسرا و پیرامونی آن (خیابان، معبر و مسیر‌های دسترسی) به گونه‌ای طراحی شده است که بتواند برای معلولان مناسب باشد، بیان کرد: در این فرهنگسرا شرایطی فراهم شده است تا بتوانیم در بخش‌های مختلف آموزشی، فرهنگی، ورزشی، فراغتی و کتابخوانی، خدماتی به گروه‌های مختلف از شهروندان که دارای معلولیت جسمی، حرکتی، ضایعه نخاعی، نابینایی، ناشنوایی و اُتیسم هستند، ارائه دهیم.

جهانشاهی با بیان اینکه مدیریت و برنامه ریزی و بهره برداری از این فرهنگسرا به عهده سازمان‌های مردم نهادی است که در حوزه معلولیت فعالیت دارند، تصریح کرد: خوشحالیم که آخرین پروژه شهرداری و شورای شهر در این دوره با خدمت به این بخش از جامعه به پایان رسیده است.

او در پایان از مجموعه بهزیستی استان کرمان که قرار است در ادامه مسیر این بخش را تقویت کنند، قدردانی کرد.

اولین فرهنگسرای تخصصی یا ویژه افراد دارای معلولیت در کشور امروز با حضور علی زینی وند استاندار کرمان، سید مهران عالم زاده شهردار کرمان و جمعی از مسئولان استانی در خیابان شهدای شهر کرمان افتتاح شد.

انتهای پیام/ی

نظر شما