شناسهٔ خبر: 48702312 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امیرحسین بانکی‌پور مطرح کرد؛

بودجه طرح‌های فصلی فروش کتاب در دوره‌های آتی افزایش پیدا کند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: در طول یکسال گذشته قیمت کتاب رشد زیادی داشته است و بهتر است که برای دوره‌های آتی بودجه و تخفیف بیشتری از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، امیرحسین بانکی‌پور عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در خصوص برگزاری طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها (طرح‌های فصلی فروش کتاب) بیان کرد: کرونا یکسری خسارت‌های لحظه‌ای و یکسری خسارت‌های درازمدت برای کشور داشته است. در کنار عوارض لحظه‌ای آن باید نگران عوارض دائمی و بلند مدت کرونا باشیم که گریبان برخی مشاغل فرهنگی را گرفته است و کتابفروشی‌ها یکی از این مشاغل به شمار می‌آیند.

وی ادامه داد: مشاغل حوزه فرهنگ در این دوران آسیب زیادی دیده‌اند و اکنون وضعیت مناسبی ندارند و به‎نظرم پیش‌بینی راهکارهای حمایتی و تسهیلاتی از جمله اقداماتی است که به حفظ بقای آن‌ها کمک می‌کند.

او با اشاره به اجرای طرح‌های فصلی فروش کتاب، توضیح داد: این طرح به نوعی حمایت از کتابفروشان بوده و از سوی دیگر حمایت از ناشران و نویسندگان محسوب می‌شود که سال‌هاست این حمایت از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت می‌گیرد و در کنار آن به مردم به عنوان خوانندگان کتاب هم توجه شده است.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در طول یکسال گذشته البته قیمت کتاب رشد زیادی داشته و بهتر است که برای دوره‌های آتی بودجه و تخفیف بیشتری از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت پذیرد تا درصد موفقیت طرح‌های فصلی فروش کتاب افزایش پیدا کند.

او با طرح این موضوع که می‌دانیم بودجه‌ها محدود است، گفت: باید شرایط مشارکت سایر سازمان‌ها و نهادها در این طرح فراهم شود تا بتوان به درصد بیشتری از مردم خدمات ارائه داد و تخفیف‌ها نیز بیشتر شود.

وی در ادامه بر لزوم مشارکت کتابفروشان در اجرای این طرح تاکید کرد و افزود: به عنوان مثال می‌توان از کتابفروش‌ها خواست برای حضور در این طرح پنج درصد هم خودشان تخفیف بدهند تا سقف تخفیف‌ها برای مردم بالاتر رود.

امیرحسین بانکی‌پور در پایان با تاکید بر لزوم حمایت از مردم در خرید کتاب، گفت: با توجه به رشد قیمت کتاب، همچنین وضعیت معیشتی آن‌ها لازم است که حمایت‌های جدی‌تر و موثرتری برای تهیه کتاب در اختیار آن‌ها قرار داد تا رغبت بیشتری برای خرید داشته باشند و بازار کتاب هم تکان بخورد.

نظر شما