شناسهٔ خبر: 48702293 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

مربی کانون لرستان، برگزیده جایزه جهانی «داستان ما و کرونا»

داستان «زرنگ‌بازی» نوشته‌ی آقای اسماعیل اله‌دادی، مربی فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان لرستان برگزیده‌ی جایزه‌ی جهانی «داستان ما و کرونا» شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی کانون، خانه‌ی کتاب و ادبیات ایران اسامی برترین‌های مسابقه‌ی جهانی «داستان ما و کرونا» را معرفی کرد که دراین میان نام مربی کانون لرستان در میان نویسندگان برتر به چشم می‌خورد.
 
داستان «زرنگ‌بازی» نوشته‌ی آقای اسماعیل اله‌دادی، مربی فرهنگی و رابط ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان لرستان و مربی مرکز شماره‌ی ۳ کانون بروجرد در این رویداد توانست عنوان برگزیده‌ی جایزه‌ی جهانی «داستان ما و کرونا» را کسب کند.
 
براساس اعلام خانه‌ی کتاب و ادبیات ایران، در بیانیه‌ی هیات داوران این جایزه‌ی جهانی، تأکید شده که: «حوادث، اتفاق‌ها و بیماری‌های همه‌گیر بر ابعاد گوناگون زندگی ما تأثیرگذارند. داستان نیز بازآفرینی تجربه‌ی زیستن است و با نوشتن داستان، بار دیگر آن‌چه بر ما گذشته بازآفرینی می‌کنیم تا در آینده با رنج‌ها و مواهب زیستن بهتر مواجه شویم.»
 
بر این اساس، جایزه‌ی جهانی «داستان ما و کرونا»، تلاشی برای گردآوری آثار ادبی در حوزه‌ی داستان در این زمینه است. خانه‌ی کتاب و ادبیات ایران کوشیده است بخشی از روایت‌های مربوط به این ماجرا را گردآوری کند. به‌خصوص در بخش ویژه‌ی این جایزه، تجربه‌های مدافعان سلامت و کسانی که در خط مقدم مبارزه با این بیماری قرار داشته‌اند، مدنظر برگزارکنندگان بوده است.
 
براساس این بیانیه، جایزه‌ی جهانی داستان ما و کرونا با اقبال نویسندگان بسیاری از ایران و سایر کشور‌های جهان روبه‌رو شد و بیش از هزار داستان قابل قبول به این جایزه راه یافت. در همین حال، طیف وسیعی از نویسندگان از هشت‌ساله تا هشتادساله در این جشنواره شرکت کرده‌اند.
 
آقای سید عباس صالحی وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی و آقای محسن جوادی معاون امور فرهنگی، در بیانیه‌ی خانه‌ی کتاب و ادبیات ایران به عنوان بانی این جشنواره معرفی و تقدیر شده‌اند.

نظر شما