شناسهٔ خبر: 48702146 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

تحلیل فارکس از بازار نفت؛

همه گیری سویه دلتا بازار نفت را با شوک روبرو کرد

نگرانی از ایجاد یک همه گیری دیگر با سویه دلتای ویروس کرونا باعث شد تا بازار نفت با وقفه ای در مسیر رشد ارزش روبرو شود و پیش بینی هایی در مورد عدم افزایش تقاضا در سال بعد ارایه شود.

صاحب‌خبر -

بازار؛ گروه بین الملل: بازارنفت را می توان از مهمترین بازارهای اقتصادی دانست. بازاری که تحولات ان روی عملکرد اقتصادی کشورهای تولید کننده و مصرف کننده نفت تاثیر مستقیم بر جای می گذارد.

بازاری که در سال ۲۰۲۰ و در جریان همه گیری کرونا با مشکلات زیادی روبرو شدند و انتظار می رفت با تسریع روند واکسیناسیون به آرامش نسبی برسند. ولی مشاهده وضعیت کنونی در بازار نشان می دهد که  این دو بازار با چالشهای تازه ای روبرو شده است.

در هفته های گذشته روند افزایش تدریجی و ارام قیمت نفت موضوع مهم خبرها بود. فارکس دیلی در گزارش اخیر خود در مورد قیمت نفت در بازار نوشت:«شیوع سویه دلتای کرونا در اغلب کشورهای دنیا به خصوص در دوره ای که انتظار می رفت واکسیناسیون زمینه را برای بهبود وضعیت فراهم کند سبب شد تا روند افزایش قیمت نفت در بازار متوقف شود. پیش از این انتظار می رفت قیمت نفت در بازار رشد کند ولی حال انتظار می رود این قیمت نه تنها افزایش پیدا نکند بلکه روند کاهشی تقاضا برای نفت که از ابتدای همه گیری شروع شده بود، برای دوره طولانی تری باقی بماند. در این شرایط بازار با چالشهای جدی و بسیار مهمی روبرو خواهد شد و احتمال افزایش قیمت نفت در اینده نزدیک وجود نخواهد داشت.»

نظر شما