شناسهٔ خبر: 48701926 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

در همایش علمی جهانی در کربلا؛

رونمایی از دانشنامه ۲۰ جلدی در خصوص زندگی حضرت ابوطالب(ع)

حوزه/ مجمع علمی پژوهشی میراث اهل بیت (ع) وابسته به آستان مقدس حسینی، پنجمین همایش علمی جهانی با عنوان "ابوطالب انسان، مؤمن و شاعر" برگزار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، مجمع علمی پژوهشی میراث اهل بیت (ع) وابسته به آستان مقدس حسینی، پنجمین همایش علمی جهانی با عنوان "ابوطالب انسان، مؤمن و شاعر" با حضور شمار زیادی از علما، اساتید و پژوهشگران داخلی و خارجی برگزار کرد.

مشتاق صالح المظفر مدیر این مجمع گفت: اهمیت این همایش به خاطر برجسته کردن شخصیت حضرت ابوطالب (ع) و معرفی ایشان به جامعه است؛ چراکه حضرت ابوطالب (ع) مورد ظلم بزرگی واقع شده و شخصیت حقیقی ایشان پنهان مانده است.

وی افزود: این همایش از تلاش های پژوهشگران در خصوص شخصیت حضرت ابوطالب، ایمان و جایگاه ایشان در میان مسلمانان و عرب استقبال کرد و شمار پژوهش ها در این همایش به ۵۵ پژوهش علمی رسید.

المظفر با بیان اینکه این پژوهش ها به سیره و زندگی حضرت ابوطالب (ع)  پرداختند، اشاره کرد: این همایش به مدت دو روز و در چند جلسه با حضور گسترده پژوهشگران داخلی و خارجی به طول انجامید.

وی ادامه داد: در این همایش از دانشنامه بزرگ و مهم که شامل ۲۰ جلد است، رونمایی شد. این دانشنامه به زندگی و سیره حضرت ابوطالب (ع) و بیان اهمیت این شخصیت مهم و مظلوم تاریخ پرداخته است.

"لیلی حسین صالح" پژوهشگر لبنانی یکی از شرکت کنندگان در این همایش گفت: این همایش مهم به بررسی زندگی حضرت ابوطالب (ع)، این شخصیت بزرگ که از رهبران عرب و موسسان حکومت اسلامی محمدی اصیل به شمار می رود و این همایش به معرفی اهمیت این شخصیت برای جهان می پردازد.

وی با بیان اینکه شخصیت های زیادی هستند که به دلایل سیاسی و غیره در تاریخ گمنام مانده اند، افزود: حضرت ابوطالب (ع) حامی حضرت رسول اکرم (ص) بوده و جایگاهی در بین اعراب داشت که از شخصیت های مهم اسلام کمتر نیست. ایشان با تمام توان از دعوت اسلامی حمایت کرد و از پایه های مهم در طول تاریخ اسلام به شمار می رود.

نظر شما