شناسهٔ خبر: 48701474 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

رئیس صندوق رفاه دانشجویان:

سنوات رفاهی دانشجویان ۲ نیمسال افزایش یافت

رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: بر اساس مصوبه هیأت امنای صندوق رفاه دانشجویان، ۲ نیمسال به سنوات رفاهی دانشجویان در همه‌ مقاطع تحصیلی افزوده شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از وزارت علوم، ناصر مطیعی با اشاره به مصوبات جلسه هیأت امنای صندوق رفاه دانشجویان، اظهار داشت: در این جلسه ۲ نیمسال به سنوات مجاز رفاهی دانشجویان در همه مقاطع تحصیلی افزوده شد. در گذشته سنوات رفاهی دانشجویان مقطع کارشناسی ۹ نیمسال بود که به این ترتیب به ۱۱ نیمسال افزایش یافت.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان خاطرنشان کرد: همچنین در گذشته بعد از اتمام سنوات رفاهی، خوابگاه با نرخ مصوب در اختیار دانشجویان قرار نمی‌گرفت بلکه با درصدی افزایش اجاره بها امکان استفاده از خوابگاه را داشتند.

وی تاکید کرد: این مصوبه به دلیل شرایط کرونایی و دانشجویانی است که به هر دلیل خود یا خانواده‌های آنها درگیر شرایط ناشی از کرونا شده‌اند و امکان طولانی‌تر شدن تحصیل شأن وجود داشت.

افزایش ۳۰ درصدی چهار وام دانشجویی

وی درباره افزایش ۳۰ درصدی چهار وام دانشجویی، گفت: مبلغ چهار وام شهریه، ودیعه مسکن، ضروری و تحصیلی با مصوبه هیأت امنای صندوق رفاه دانشجویان برای سال تحصیلی جدید به ۳۰ درصد افزایش یافت.

مطیعی درباره افزایش ۲ برابری وام تحصیلی دانشجویان متأهل، اظهار داشت: مصوبه دیگر هیأت امنای صندوق رفاه دانشجویان در خصوص دانشجویان متأهل بود که بر این اساس، وام تحصیلی دانشجویان متأهل ۲ برابر دانشجویان مجرد تصویب شد. مبلغ این وام به نسبت رشته‌های مختلف متفاوت است.

بر اساس این گزارش، مبلغ وام تحصیلی برای همه مقاطع تحصیلی در سال تحصیلی گذشته یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون تومان در هر نیمسال بود.

مبلغ وام ضروری به تفکیک مقاطع مختلف تحصیلی متفاوت است که بر این اساس، در مقاطع کاردانی، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد ناپیوسته حداکثر تا سقف ۶ میلیون تومان، در مقطع کارشناسی پیوسته و دکتری تخصصی ناپیوسته غیر بورسیه حداکثر تا سقف هشت میلیون تومان و مقاطع کارشناسی ارشد پیوسته، دکتری پیوسته و دکتری حرفه‌ای حداکثر تا سقف ۱۰ میلیون تومان بود.

وام ودیعه مسکن برای همه مقاطع تحصیلی در شهر تهران ۲۵ میلیون تومان، در کلان شهرها ۲۰ میلیون تومان و در سایر شهرها ۱۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده بود.

همچنین وام شهریه در کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته یک میلیون تومان، کارشناسی ارشد پیوسته و ناپیوسته و دکتری حرفه‌ای ۲ میلیون تومان، دکتری پیوسته ۲ میلیون تومان و دکتری تخصصی ناپیوسته پنج میلیون تومان اختصاص می‌یافت.

نظر شما