شناسهٔ خبر: 48701415 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد:

زنگ هشدار وضعیت بحرانی در چهارمحال و بختیاری به صدا درآمده است /تصویب اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکر گفت: هم اکنون آمار و اطلاعات زنگ هشدار وضعیت بحرانی کرونا را در چهارمحال و بختیاری به صدا درآورده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد،  فریدون رحمانی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: هم اکنون آمار و اطلاعات زنگ هشدار وضعیت بحرانی کرونا را در چهارمحال و بختیاری به صدا درآورده است و باید سختگیرانه‌تر تصمیم‌گیری شود.

او تصریح کرد: روزانه حدود هزار نفر مشکوک به کرونا به مراکز درمانی استان چهارمحال و بختیاری مراجعه می‌کنند و طی یک سال و نیم گذشته تاکنون نزدیک به ۲۵ هزار نفر مشکوک به کرونا در استان شناسایی شده و نزدیک به ۱۵۷ هزار تست کرونا گرفته شده است.

دکتر رحمانی گفت: نباید منتظر اعمال ممنوعیت و محدودیت‌ها از سوی مسئولین بود، مردم با درک شرایط کنونی باید با بیماری مقابله کنند چرا که متضرر خود مردم هستند.

تصویب اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی در چهارمحال و بختیاری

محدودیت‌های جدید کرونایی در استان چهارمحال و بختیاری از امروز چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ اجرا می‌شود.

اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری، از تصویب اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی در ستاد استانی مقابله با کرونا از روز چهارشنبه ۱۳ مرداد با نظارت فرمانداران خبر داد.

بیشتر بخوانید

او گفت: فرمانداران به مدت دو هفته برگزاری هرگونه تجمع شامل همایش‌های اداری و به ویژه مراسم‌های عروسی و ترحیم را به خوبی رصد و با همراهی و همیاری دادستان‌ها و نیروی انتظامی اقدام به تعطیلی مراسم کنند.

عباسی افزود: همچنین با پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، فعالیت هفت رسته شغلی از جمله تالار‌های پذیرایی، سالن‌های سینما و تئاتر، پاساژ‌های سربسته، استخر‌های سرپوشیده و باشگاه‌های بدنسازی، شهربازی و نمایشگاه‌های عمومی و تخصصی ممنوع است و رستوران‌ها در صورت بیرون‌بر بودن غذا می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

او اضافه کرد: دو سوم کارمندان در ادارات شهرستان‌های قرمز باید دورکاری کنند، جلسات اداری با یک سوم ظرفیت برگزار شود، اعمال محدودیت‌های ناشی از رنگ بندی‌های کرونایی باید در بازار اجرا شود و رعایت پروتکل‌های بهداشتی با جدیت بیشتری از سوی بازرسان نظارت شود.

عباسی با تاکید بر نظارت بیش از پیش بر تردد‌های ورودی به استان، نیروی انتظامی را مسئول اصلی اجرای این مصوبه اعلام کرد و گفت: اجازه ورود به خودرو‌های غیربومی داده نشود و در این خصوص فرمانداران باید بر نحوه اجرای این مصوبه نظارت جدی داشته باشند.

استاندار چهارمحال و بختیاری، تصمیم‌گیری در خصوص نحوه فعالیت هیئت‌های مذهبی در ماه محرم و صفر را منوط به تصمیمات ملی دانست و افزود: با این وجود چنانچه تصمیمی مشابه با سال گذشته گرفته شود هیئت‌های مذهبی ملزم به برگزاری مراسم‌های عزاداری ماه محرم در فضای باز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی هستند.

او با بیان اینکه تعطیلی کامل استان از اختیارات ستاد استانی نیست، اضافه کرد: تنها در صورتی استان را به طور کامل تعطیل می‌شود که ستاد ملی این برنامه را تصویب کند.

انتهای پیام/ش

نظر شما