شناسهٔ خبر: 48701114 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مثلث | لینک خبر

در گفت‌وگو با «مثلث‌آنلاین» مطرح شد

ناصر ایمانی: رئیسی باید اعتماد عمومی را احیاء کند/ روحانی همه‌چیز را ویران کرد/ رئیسی روزهای راحتی نخواهد داشت

ناصر ایمانی گفت: حتما آقای رئیسی روزهای راحتی نخواهد داشت زیرا کشور در تمام عرصه‌ها مشکل دارد و آقای روحانی حوزه‌ای را نابودنشده باقی نگذاشته است و همه‌چیز را ویران کرد.

صاحب‌خبر -
آنچه دیگران می خوانند:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: سید ابراهیم رئیسی در حالی دولتش را آغاز می‌کند که انبوهی از مشکلات پیش رویش وجود دارد؛ از مشکلات اقتصادی گرفته تا بین‌المللی و فرهنگی و توسعه‌ای. حال پرسش این است که او در چنین شرایطی چه کار می‌تواند انجام دهد؟

ناصر ایمانی درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «آقای رئیسی اولین رئیسی‌جمهور بعد از انقلاب است که با این میزان مشکلات مواجه است و به جرئت می‌توان گفت که هیچ رئیس‌جمهوری چنین سختی‌های متعدد را در مقابل خود ندیده است. حتما آقای رئیسی روزهای راحتی نخواهد داشت زیرا کشور در تمام عرصه‌ها مشکل دارد و آقای روحانی حوزه‌ای را نابودنشده باقی نگذاشته است و همه‌چیز را ویران کرد. باید برای آقای رئیسی نگران بود که آیا می‌تواند از پس این همه مشکلات برآید یا خیر؟»

این فعال سیاسی درباره دلایل مشکلات انباشته کنونی بیان کرد: «اکنون مشاهده می‌کنیم که تورم به 50درصد رسیده است، رشد نقدینگی بی‌سابقه‌ای را داریم، ارزش پول ملی به شدت کاهش یافته است و دولت کسری شدید بودجه دارد. این فقط در حوزه اقتصادی است و در عرصه سیاست خارجی هم شدیدترین تحریم‌ها در دولت آقای روحانی علیه ایران وضع شد، تحریم‌هایی که هیچ کشوری در طول تاریخ از نظر کیفیت و کمیت تجربه نکرده است. باز هم در حوزه سیاست خارجی ضعیف‌ترین دوران را شاهد بودیم؛ دورانی که دولت نتوانست با هیچ قدرت بزرگ بین‌المللی از جمله چین و روسیه ارتباط سازنده داشته باشد و در حوزه ارتباط با همسایگان به شدت ضعیف عمل کرد. در عرصه اجتماعی هم منفورترین دولت است و به شدت سرمایه اجتماعی دستگاه اجرایی را کاهش داد. در حوزه فرهنگی هم هیچ‌یک از اهالی فرهنگ و هنر ارتباط خوبی با مجموعه حاکمیت ندارند و اصلا دیگر اعتمادی در میان آنها وجود ندارد و هیچ تولید فرهنگی خاصی هم در دولت آقای روحانی ندیدم و فقط به صورت نسبی در حوزه امنیتی می‌توان گفت ایران در وضعیت خوبی به سر می‌برد که بخش عمده این حوزه هم در اختیار دولت نبود وگرنه حتما در حوزه امنیت هم مشکل داشتیم. آقای رئیسی باید برای حل همه این مشکلات خود را آماده کند که کار بسیار سختی است».

او همچنین در پاسخ به این پرسش که رئیسی باید چه اولویت‌هایی را در نظر داشته باشد، اظهار کرد: «آقای رئیسی باید در وهله نخست اعتماد عمومی را بازگرداند. اگر بتواند اعتماد عمومی را ترمیم کند، زمینه خوبی ایجاد می‌شود که مردم تحمل کنند تا به آرامی مشکلات رفع شود. راه حل این موضوع هم همانی است که رهبر انقلاب در مراسم تنفیذ بیان کرد که باید با مردم صادقانه برخورد کرد».

ایمانی در پایان گفت: «تلاش و فعالیت‌های آقای رئیسی نباید شعاری باشد. او باید در کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت برنامه‌ریزی‌های دقیقی داشته باشد تا بتواند به آرامی از پس مشکلات برآید البته همه اینها در گرو بازگشت اعتماد عمومی است».

نظر شما