شناسهٔ خبر: 48701105 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

ظرفیت پذیرش دانشجو برای سال جدید در دانشگاه علم و صنعت

معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت درباره ظرفیت پذیرش دانشجویان برای سال تحصیلی جدید توضیح داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ابوالفضل واحدی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و صنعت درباره آمادگی دانشگاه برای بازگشایی حضوری اظهار کرد: طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا اگر شرایط حضوری آموزش‌ها فراهم شود، حتما طبق آن برنامه ریزی خواهیم کرد.

او افزود: به علت تعویق آزمون کارشناسی ارشد، دانشجویان تحصیلات تکمیلی اواخر مهر یا اوایل آبان در دانشگاه‌ها پذیرش می‌شوند که به اینصورت ترم تحصیلی جدید برای ما فشرده خواهد بود.

واحدی تصریح کرد: به احتمال‌های گوناگون آمادگی حضوری برگزار کردن کلاس‌ها را به صورت کامل یا ترکیبی، یعنی حضوری و مجازی داریم، اما این موضوع زمانی محقق می‌شود که فرآیند واکسیناسیون دانشجویان تکمیل شود و ستاد ملی مقابله با کرونا هم اجازه حضوری شدن آموزش‌ها را صادر کند.

آغاز ثبت نام دانشجویان نوورود از اواخر شهریور

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: مطابق تقویم آموزشی دانشگاه علم و صنعت از هفته آخر شهریورماه ثبت نام دانشجویان نورود را انجام خواهیم داد.

واحدی درباره اضافه شدن رشته‌های جدید به مقاطع کارشناسی و ارشد گفت: برای سال تحصیلی جدید تمامی رشته‌های مقطع کارشناسی همانند سال‌های گذشته بوده و هیچ رشته‌ای به آن اضافه نخواهد شد، اما برای مقطع تحصیلات تکمیلی دکتری رشته طراحی صنعتی، دکتری مهندسی فناوری ماهواره، مهندسی دریایی و بنادر، مهندسی فناوری عصبی و شناختی اضافه خواهند شد و برای سال تحصیلی جدید به صورت بار اول برای آن‌ها پذیرش دانشجو داریم.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و صنعت با اشاره به ظرفیت مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در پذیرش دانشجویان جدید الورود اظهار کرد: ظرفیت دانشگاه علم و صنعت در ترم تحصیلی جدید برای پذیرش دانشجویان کارشناسی ۹۰۰ نفر در ۱۱ دانشکده و برای دانشجویان کارشناسی ارشد ۱۶۰۰ نفر در ۱۵ دانشکده است.

او گفت: لازم است تمامی رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌ها متناسب با نیاز‌های موجود آموزش داده شوند تا فارغ التحصیلان بعد از ورود به بازار کار دچار مشکل نشوند، همچنین امروزه باید به رشته‌های میان رشته‌ای به شدت توجه شود تا نتایج موفق آمیز آن را در جامعه شاهد باشیم و بتوانیم به اینصورت آمار بیکاری را کاهش دهیم.

واحدی درباره واکسیناسیون استادان دانشگاه علم و صنعت گفت: مطابق برنامه ریزی‌های صورت گرفته از هفته آینده نیرو‌های دانشگاه علوم پزشکی طی دو روز واکسیناسیون اعضای هیئت علمی (۴۵۰ نفر) و کارکنان دانشگاه علم و صنعت را انجام خواهند داد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و صنعت اضافه کرد: برای واکسیناسیون دانشجویان از دانشگاه علم و صنعت در خواست اعلام اسامی کرده اند که ما آن‌ها را ارسال کرده ایم و مطابق صحبت‌های گفته شده منتظر انجام واکسیناسیون دانشجویان در اواخر مرداد تا اوایل شهریورماه هستیم.

نظر شما