شناسهٔ خبر: 48700915 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

️کار خرید گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان در شمال سیستان و بلوچستان همچنان ادامه دارد

مدیر کل غله سیستان و بلوچستان گفت: خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان هم اکنون در شهرستان‌های زاهدان، خاش و زابل در حال انجام و کار برداشت گندم در این شهرستان‌ها ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

غلامعلی گنجعلی مدیر کل غله سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: استان سیستان و بلوچستان در زمینه جمع‌آوری و ذخیره گندم خرید تضمینی به اندازه کافی انبار ذخیره سازی دارد و هیچگونه نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

وی افزود:ظرفیت ذخیره سازی گندم هم اینك نزدیك به ۴۰۰ هزار تن با محوریت بخش خصوصی است زیرا بیشترین ذخیره سازی را بخش خصوصی (کارخانجات آرد) در مجاورت كارخانه های تولید آرد و خارج از مجموعه واحدهای تولیدی دارند.

مدیر کل غله استان بررسی وضعیت گندم ، آرد و نان استان افزود: گندم مصرفی این استان پهناور از سایر استانهای گندم خیز کشور از جمله خوزستان ، فارس ، گلستان ، کرمانشاه و اراک و دیگر استانها تامین می گردد.

گنجعلی  همچنین در خصوص کیفیت آرد استان اظهار داشت: کیفیت آرد تولید شده به لطف خدا و همت تلاشگران این صنعت، با توجه به اینکه تمام دستگاههای کارخانجات آرد استان از مدرنترین و بروزترین دستگاههای روز دنیا می باشد که این امر باعث میگردد تا بهترین آرد تولیدی و مرغوبترین و با کیفیت ترین نان در سطح کشور را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه برای تامین گندم مصرفی استان هیچ گونه نیازی به واردات گندم از خارج کشور نداریم افزود: بخش عمده گندم مصرفی استان از طریق ریل و دریا توسط کشتی از خوزستان به استان منتقل می شود.

وی با اشاره به نگهداری و ذخیره سازی و نیز اتخاذ تمهیدات لازم در خصوص حفاظت از این ماده غذایی به بهترین نحو ممکن به عنوان یکی از وظایف اصلی این اداره کل گفت: در حال حاضر کلیه استانداردهای بهداشتی و حفاظتی نگهداری و ذخیره سازی گندم در تمامی سیلوها و مراکز ذخیره سازی رعایت و با به کارگیری سیستم و تکنولوژی نوین کنترل کیفیت در سیلوها و انبارها، کیفیت آن را تا لحظه تبدیل به آرد و حتی بعد از آن تا هنگام تبدیل به نان ماکول خانوارها توسط بازرسین و کارشناسان این مجموعه و سایر مراجع ذیربط مورد بررسی قرار می گیرد.

مدیر کل غله استان اعلام کرد: تاکنون به مقدار ۲۳ هزار و ۳۰۸ تن و ۲۹۵ کیلو گرم گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان خریداری و به انبارها و مراکز ذخیره سازی این اداره کل ارسال شده است.

انتهای پیام./ع

نظر شما