شناسهٔ خبر: 48689102 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

فلسطین

اعتصاب غذای برخی از خانواده‌های اسرای فلسطینی

خانواده‌های فلسطینیان اعتصاب کننده در زندان‌های رژیم صهیونیستی، اعلام کردند تا آزادی فرزندان خود، اعتصاب غذا می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل­ ­­خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی المنار؛ خانواده‌های اسرای اعتصاب کننده فلسطینی در حمایت از فرزندان خود اعتصاب غذا کردند.
خانواده‌های فلسطینیان اعتصاب کننده در زندان‌های رژیم صهیونیستی، اعلام کردند تا آزادی فرزندان خود، اعتصاب غذا می‌کنند.
دیب حورانی خبرنگار شبکه در گزارشی با اشاره به اعتصاب غذای همسران و خانواده‌های اسرای فلسطینی اعتصاب کننده در زندان‌های رژیم صهیونیستی افزود: برخی از آن‌ها از بیست روز پیش در اعتراض به بازداشت اداری خود اعتصاب غذا کرده اند.

<div id="video-display-embed-code_6797742"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3182755/6797742?width=350&height=250"></script></div>

دالی النموره همسر اسیر النموره گفت: ما از اسرای اعتصاب کننده حمایت می‌کنیم. ما به خاطر آن‌ها می‌جنگیم و به خاطر همین امروز اینجا هستیم.
بیان حامد همسر یکی دیگر از اسرای اعتصاب کننده گفت: من و همسران دیگر اسرای اعتصاب کننده از همین جا اعتصاب غذای محدود خود را تا آزادی همسران خود اعلام می‌کنیم.
محمد القیق یکی از اسرای آزادشده فلسطینی گفت: این سازمان اطلاعات اسرائیل است که در تنگنا قرار گرفته است نه اسرای اعتصاب کننده، زیرا تجارب گذشته ثابت کرده است اعتصاب غذا در حد خودش نوعی پیروزی به شمار می‌رود و پیروزی آن‌ها با وجود مشکلاتی که برای آن‌ها به وجود می‌آید حتمی است.

گفتنی است  ۱۷ اسیر فلسطینی در اعتراض به بازداشت اداری و بدون محاکمه خود همچنان به اعتصاب غذای خود ادامه می‌دهند.
این درحالی است که هیأت امور اسرا و آزادگان فلسطین پیش بینی کرد تعداد اعتصاب کنندگان در ساعات آینده افزایش خواهد یافت.
المیادین در پایان خاطر نشان کرد باشگاه اسرای فلسطینی تأکید کرد تا این ساعت نشانه‌هایی از راهکار‌های جدی برای حل و فصل مسئله اسرا وجود ندارد.
حدود چهار هزار و ۸۰۰ اسیر فلسطینی از جمله ۴۱ زن و ۱۴۰ کودک در زندان‌های رژیم صهیونیستی اسیر هستند. اسرای فلسطینی از قربانیان جنایت‌های رژیم صهیونیستی هستند.
به گفته «عبدالناصر فروانه» رئیس بخش پژوهش‌ها و مستندات در کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطینی از سال ۱۹۶۷ به بعد، ۲۲۲ اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند که شیوه شهادت آن‌ها نیز متفاوت بود.  
دستکم ۷۵ نفر از این اسیران به شیوه‌ای کاملاً عامدانه به شهادت رسیدند و هفت نفر هم پس از زخمی شدن به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست و انتقال به زندان شهید شدند. ۶۷ نفر از اسیران فلسطینی هم به خاطر نبود دارو و درمان مناسب و ۷۳ نفر هم به علت شکنجه به شهادت رسیدند.

 

نظر شما