شناسهٔ خبر: 48666207 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

المپیک ۲۰۲۰ توکیو| داستان اولین تقسیم مدال طلا در تاریخ المپ...

اقتصاد ایران: اضافه شدن یک قانون جدید در متمم قوانین فدراسیون جهانی دوومیدانی، دلیل اصلی رقم خوردن یک اتفاق تاریخی در رقابت روز گذشته پرش ارتفاع بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو بود.

صاحب‌خبر -
- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در نهمین روز از بازی‌های المپیک 2020 توکیو یک اتفاق تاریخی رقم خورد که بازتاب زیادی در دنیا داشت. در جریان رقابت پرش ارتفاع، موتاز عیسی برشیم از قطر و جیان‌ مارکو تامبری از ایتالیا رقابت نزدیکی با هم داشتند و شرایط‌شان کاملاً برابر بود. در حالی که به نظر می‌رسید شاید رقابت بین این دو ورزشکار برای تعیین نفر قهرمان ادامه پیدا می‌کند، اما پس از صحبت‌های داور با آنها، رضایت کلی برای اهدای دو مدال طلا داده شد تا برای اولین بار در تاریخ، دو مدال طلا در یک رشته تقسیم شود.

حسین شایان کارشناس دوومیدانی در این باره به خبرگزاری تسنیم گفت: دو سال قبل و در متمم قوانین فدراسیون جهانی دوومیدانی، قانونی تصویب شد که براساس آن اگر رقابت دو ورزشکار در شرایط مساوی ادامه پیدا کند و هر دوی آنها نیز رضایت بدهند، مدال طلا به صورت مشترک اهدا می‌شود. در گذشته شرایط بدین شکل بود که در وضعیت برابر، ورزشکاران باید به رقابت خود ادامه می‌دادند تا در نهایت یک نفر عملکرد بهتری داشته باشد.

وی ادامه داد: روز یکشنبه نیز نماینده ایتالیا اولین پرش خود پس از رقم خوردن شرایط برابر را انجام داد و خطا کرد. پس از آن بود که داور توضیحاتی را درباره قوانین جدید به موتاز برشیم داد. این ورزشکار قطری نیز پس از پرس و جو درباره اینکه آیا مدال طلای اضافه وجود دارد، پذیرفت که پرش خود را انجام ندهد تا هم خودش و هم تامبری ایتالیایی قهرمان اعلام شوند.

شایان عنوان کرد: شاید اگر موتاز برشیم پرش خود را انجام می‌داد، می‌توانست بهتر از حریف باشد، اما ترجیح داد که پرنده ایتالیایی نیز همچون خودش صاحب طلا شود و لذت این افتخار بزرگ را بچشد. به نظرم این یک روحیه پهلوانی بود که از سوی ورزشکار قطری مشاهده کردیم.

وی در پایان گفت: جیان‌ مارکو تامبری سال قبل از ناحیه مچ پا دچار شکستگی شده بود و امسال هم نتایج خوبی نداشت. بر همین اساس طبیعی بود که خوشحالی‌اش بابت کسب مدال طلا بسیار زیاد باشد.

 

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما