شناسهٔ خبر: 48659101 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنو | لینک خبر

استارت قدرتمندانه رقیب ایران برای انتخابی جام جهانی با اردوی اروپایی

پارس فوتبال

دیک ادووکات از فدراسیون فوتبال عراق خواسته است برای تیم ملی این کشور اردوی ۱۰ روزه ای در مالاگای اسپانیا برگزار کند.

صاحب‌خبر -

نخستین اردوی تیم ملی عراق با هدایت دیک ادووکات هلندی به درخواست این مربی در مالاگای اسپانیا آغاز خواهد شد.

 براساس گزارش‌های دریافتی از نشست مشترک مسئولین وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال عراق جهت توافق با ادووکات، مذاکرات دوجانبه در سفارت عراق در شهر مادرید بیش از ۵ ساعت ادامه داشته و در نهایت سرمربی هلندی هدایت تیم ملی عراق را با قراردادی یک ساله و دریافت مبلغ یک میلیون و سیصد و پنجاه هزار دلار پذیرفته است. براساس این توافق عراقی‌ها ۲۰۰ هزار دلار به عنوان پیش پرداخت به ادووکات پرداخت کردند و مابقی مبلغ قرارداد به صورت ماهانه واریز خواهد شد.

به گزارش روزنو، دیک ادووکات همچنین اعلام کرده دستمزد سه دستیار خارجی خودش را نیز از همین مبلغ پرداخت می‌کند چرا که از قرارداد با عراق به دنبال منفعت مالی نبوده و تنها می‌خواهد یک چالش تازه را تجربه کند. فدراسیون فوتبال عراق نیز دستمزد مربیان داخلی تیم ملی این کشور را پرداخت خواهد کرد.

بر اساس درخواست سرمربی هلندی اردوی تیم ملی عراق از ابتدای هفته آینده در مالاگای اسپانیا آغاز خواهد شد و به مدت ۱۰ روز ادامه پیدا می‌کند که کلیه بازیکنان شاغل در لیگ و لژیونر‌ها به این اردو دعوت می‌شوند.

عدنان درجال وزیر ورزش عراق نیز که به منظور مذاکره با مربی هلندی راهی اسپانیا شده روز گذشته از محل اردوی مورد نظر ادووکات در منطقه ماربیای شهر مالاگا بازدید کرد.

نکته جالب توجه برای هیئت عراقی آشنایی سرمربی هلندی با تیم ملی عراق و شناخت کامل از تک تک بازیکنان این تیم بود به طوری که ادووکات بازیکنان عراق را با شماره پیراهن آن‌ها به درستی می‌شناخت، همچنین بازی‌های تیم ملی این کشور در مرحله مقدماتی جام جهانی را تماشا کرده و با تحلیل و آنالیز کامل به دنبال رفع نقاط ضعف عراقی‎ها در این مرحله خواهد بود. وی همچنین برنامه تاکتیکی مورد نظر خودش برای بازی‌های مقدماتی جام جهانی را برای وزیر ورزش و رئیس هیئت عادی‌سازی فدراسیون فوتبال عراق تشریح کرد.

ادووکات از فدراسیون فوتبال عراق درخواست کرد اردوی مالاگا با حضور تمامی نفرات خصوصا لژیونر‌ها برگزار شود تا بتواند تحلیل کامل و دقیقی از شرایط تمامی بازیکنان مورد نظر برای حضور در مرحله مقدماتی جام جهانی داشته باش

نظر شما