شناسهٔ خبر: 48657943 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کارهای عقب افتاده زیادی در قزوین وجود دارد/ امیدوارم تا پایان سال 1402 تمام استان گازرسانی شود

استاندار قزوین گفت : در استان کارهای عقب افتاده زیادی وجود دارد و قدم‌های زیادی برداشته شده اما در تراز این استان نیست چرا که در زمان استان شدن بودجه قزوین بسیار پایین بود و از بدو ورود من به استان بحث افزایش بودجه در دستور کار قرار گرفت و با حضور نمایندگان این امر بسیار پیشرفت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، هدایت‌الله جمالی‌پور استاندار قزوین در مراسم گازرسانی به منطقه الموت غربی در روستای پرود افزود: گازرسانی به این منطقه باعث بازگشت جمعیت و رونق روستا می‌شود، لذا تلاش کردیم ظرفیت‌های زیرساختی را به منطقه الموت برسانیم.

وی اظهار داشت: تلاش زیادی در چهارساله اخیر برای گازرسانی به روستاهای استان شده است و همت مدیران شرکت گاز در این زمینه قابل تقدیر است.

جمالی‌پور تصریح کرد: هم‌اکنون تعرفه سرانه گاز از ۱۸ میلیون به ۲۵ میلیون تومان رسیده و سایر مناطق روستایی نیز باید به سرعت از نعمت گاز بهره‌مند شوند و امیدواریم پیش از زمستان گازرسانی به روستاهای منطقه به اتمام برسد.

وی افزود: امکانات گاز، برق و مخابرات برای مردم روستا فراهم خواهد شد و در بخش سایر خدمات همچون کشاورزی نیز باید تدابیر خوبی برای زندگی روستاییان فراهم  شده است.

جمالی پور با تأکید بر ضرورت هم افزایی ملی برای تقویت اعتماد عمومی در جامعه افرود: کشور در شرایط خاص اقتصادی قرار دارد و باید با اتحاد، همدلی و وفاق گام‌های بلندی را برای حل مشکلات کشور و استان برداشت.

وی اضافه کرد: هر چه آرامش برقرار باشد، خدمت رسانی بیشتر است و یقیناً تفرقه و مجادله ارزش‌های جامعه را از بین می‌برد.

استاندار قزوین گفت: فلسفه وجودی مدیران خدمت‌رسانی مناسب به مردم است و همه مدیران باید در قبال مردم پاسخگو باشند و همه ما وظیفه داریم تا آخرین دقایق مسوولیت خود با تمام توان در راستای خدمتگزاری به مردم تلاش کنیم.

وی افزود:  امیدواریم قبل از پایان سال ۱۴۰۲ جشن پایان گازرسانی را بگیریم و بتوانیم گاز را به تمام نقاط استان به ویژه طارم برسانیم، در بحث گاز رسانی بدهکار مردم طارم هستیم و با افزایش سرانه خانوار تلاش می‌کنیم تا این منطقه از محرومیت خارج شود.

جمالی پور خاطر نشان کرد: در استان کارهای عقب افتاده زیادی وجود دارد و قدم‌های زیادی برداشته شده اما در تراز این استان نیست چرا که در زمان استان شدن بودجه قزوین بسیار پایین بود و از بدو ورود من به استان بحث افزایش بودجه در دستور کار قرار گرفت و با حضور نمایندگان این امر بسیار پیشرفت کرد، اما همچنان معتقدیم که وقتی سه هزار و چهارصد میلیارد به بودجه کشور کمک می‌کنیم اختصاص یک سوم این بودجه چیزی نیست، اما نسبت به گذشته و با وجود ساختار پیچیده بودجه، وضع بسیار بهتر است.

جمالی پور ادامه داد: در تلاش برای آبرسانی به آبیک هستیم و حدود  ۸۰ درصد کار انجام شده و در هفته دولت این امر به اتمام خواهد رسید.

نماینده عالی دولت در استان قزوین  با بیان ابنکه چند اولویت مهم برای استان تعریف شده از جمله آب، گاز ، راه و درمان که از اهمیت ویژه ای برخوردار است، گفت: ما بدهکار مردم هستیم و باید بیش از این تلاش کنیم.

وی افزود: سخت‌ترین دوران جمهوری اسلامی را طی دو سال گذشته به دلیل کرونا، شرایط سخت تحریم و کمبود بودجه گذراندیم و این اتفاقات در سایه همدلی همگانی به ویژه مردم خوب رفع شد که در شرایط سخت با حفظ آرامش مسوولان دولت را همراهی کردند.

جمالی پور اظهار امیدواری کرد که دولت آینده بتواند با استفاده از ظرفیت‌های موجود شرایط خوبی در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی ایجاد کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، در سفر یکروزه استاندار و نمایندگان قزوین به منطقه الموت غربی ۱۵ روستای این منطقه با اعتبار ۱۵۷ میلیارد ریال از  نعمت گاز برخوردار شدند. بخش الموت غربی به مرکزیت رازمیان در شمال شرق استان واقع شده و از توابع شهرستان قزوین به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

نظر شما