شناسهٔ خبر: 48654117 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

خسارت سیل در برخی مناطق آذربایجان شرقی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی مشکلات و خسارت‌های بارندگی دیشب این استان را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،هنربر مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: بارش باران در شهرستان‌های مراغه، میانه، سراب، شبستر و بخش خسرو شهر شهرستان تبریز خساراتی داشت.

او افزود: البته بروز این وضعیت قابل پیش بینی بود و همان طور که در روز‌های گذشته از طریق رسانه‌ها به شهروندان و نهاد‌های مسئول هشدار داده بودیم، وضعیت آذربایجان شرقی از نظر وقوع حوادث غیرمترقبه از ظهر دیروز تا دیشب، نارنجی و تا سه شنبه پیش رو زرد است.

او اضافه کرد: بر این اساس از روزهای گذشته نهاد‌های عضو ستاد مدیریت بحران آذربایجان شرقی اعم از جمعیت هلال احمر، اورژانس و آتش نشانی در آماده باش کامل به سر می‌برند.

هنربر ادامه داد: بارش باران در مناطق مختلف آذربایجان شرقی که از عصر دیروز آغاز شد، موجب مسدود شدن تونل سرچم - اردبیل  به دلیل ریزش کوه شد.

او یادآوری کرد: جاده قدیم میانه - زنجان نیز به دلیل ریزش کوه بسته شد که با تلاش نیرو‌های راهداری باز شد.

او گفت: در شهر‌های میانه و آچای شهرستان میانه نیز شماری از منازل مسکونی و مغازه‌ها دچار آبگرفتگی شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی یادآوری کرد: بر اثر بارندگی و جاری شدن سیلاب، در روستا‌های ورزقان، ورنکش، کلهر، ینگجه، تیرآباد، یالقوز آغاج، شیخ احمدلو، قریب دوست و کوه سالار سفلی شهرستان میانه نیز آبگرفتگی منازل مسکونی، معابر و راه‌های روستایی، شکستن تیر‌های برق و خسارت به ادوات کشاورزی از قبیل تراکتور و تعدادی خودرو و موتور سیکلت روی داد.

او گفت: در شهرستان مراغه بالادست سد علویان به طرف روستای یای شهری، سیل جاری شد و به بخشی از زمین‌های کشاورزی و راه‌های روستایی خسارت وارد آمده است؛ همچنین در روستای آرگون شاه وردی کندی بخش خداجوی شهرستان مراغه سیل جاری شد و به بخشی از اراضی کشاورزی و راه‌های روستایی آسیب  زد.

او افزود: همچنین در روستای یای شهری شهرستان مراغه، یک شهروند به دلیل گرفتاری در سیل، پس از نجات و انتقال به بیمارستان بر اثر شوک ناشی از این حادثه، دچار سکته و فوت شد.

هنربر اضافه کرد: در شهرستان سراب در روستای اسب فروشان نیز سیل جاری و موجب آبگرفتگی منازل مسکونی و معابر شد و راه‌های روستایی و اراضی کشاورزی خسارت دید.

او ادامه داد: در کلان شهر تبریز نیز تعدادی از زیرگذر‌ها از جمله مقابل هتل مرمر و میدان فهمیده و ستارخان به دلیل آبگرفتگی، مسدود شد.

او اضافه کرد: در بخش خسروشهر شهرستان تبریز نیز در روستا‌های لاریجان، اسفهلان و قره تپه، تعدادی از منازل مسکونی دچار آبگرفتگی شدند و یک دستگاه پراید آسیب دید.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: در شهر‌های شبستر و کوزه کنان نیز آبگرفتگی معابر عمومی و تعداد از مغازه‌ها رخ داد.

انتهای پیام/ک

نظر شما