شناسهٔ خبر: 48654110 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مسئول نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

"بهارنکو" تجربه‌ای موفق در کشور و افتخاری برای شیراز است

مسئول نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی شیراز، طرح خانواده "بهارنکو" را یک تجربه موفق در کشور دانست و تاکید کرد که در اجرای این طرح شیراز افتخار آفرین و همیشه در اوج بوده است.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام مقام با اشاره به فعالیت‌های ۱۰ سال گذشته‌ «گروه موسسات دانش بنیان بهارنکو»، گفت: فعالیت مجموعه بهارنکو وابسته به نهاد رهبری دانشگاه، تنها به ۶ ساعت کلاس آموزش الزامی پیش از ازدواج خلاصه نمی‌شود بلکه این نقطه شروع بود.

به گزارش ایسنا به نقل از دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در علوم پزشکی شیراز، مقامی با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت بهداشت از این طرح الگو گرفت و در دولت مصوب و در بعضی استان‌ها اجرایی شد، افزود: فقط این‌ها باعث نشده که آمار طلاق در استان کاهش یابد بلکه در کنار این طرح، مشاوره تکمیلی، آموزش‌های قبل و بعد از ازدواج راه اندازی و مرکز مشاوره گسترش داده شد و در حال حاضر چندین سال است که طرح بهارنکو با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در شهرستان‌های استان فارس اجرا و پیگیری می‌شود.

مقامی، طرح خانواده بهارنکو را یک تجربه موفق در سطح کشور خواند و افزود: شیراز همیشه در اوج بوده است. مجمع خیرین سلامت و خیلی از طرح‌های دانشگاه از شیراز آغاز شد و کار اجتماعی بزرگ بهارنکو هم از اینجا آغاز شد و این خود افتخاری برای شیراز است.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز عنوان کرد: با توجه به پایین آمدن آمار ازدواج در کشور و مشکلات اقتصادی به وجود آمده می‌بایست با همکاری دانشگاه و نهاد رهبری برای برنامه‌های آینده حوزه خانواده برنامه ریزی ویژه تری صورت پذیرد.

او با اشاره به مشکلات مالی و در اختیار نداشتن مکان مناسب برای اجرای برنامه‌های طرح خانواده بهارنکو بیان کرد: برای رفع موانع و قانونی‌تر شدن فعالیت‌های مجموعه «گروه موسسات دانش بنیان خانواده بهارنکو» ثبت شد و به صورت گسترده‌تر برنامه‌های بهارنکو در حال برگزاری و اجرا است هرچند مکان‌های موجود در شان دانشگاه و زوجین نیست که این مشکلات می‌بایست با همکاری و مساعدت دانشگاه و دیگر ارگان‌های مرتبط برطرف شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز طرح بهارنکو را برندی برای دانشگاه دانست و عنوان کرد: دانشگاه با اعتقاد قلبی با اجرای این طرح همکاری می‌کند و سرفرازی مجموعه بهارنکو برای همه دانشگاه است.

عبدالرسول همتی با اشاره به آمار و ارقامی که ثبت احوال در خصوص تاثیرگذار بودن فعالیت‌های بهارنکو بر بهبود حوزه خانواده داشته است، بیان کرد: در ادامه باید به سمت مردمی‌تر شدن طرح پیش رفت تا در سبد هزینه خانواده‌ها قرار گیرد. منظور این نیست که تمام هزینه‌ها را خانواده‌ها پرداخت کنند بلکه دانشگاه تا جایی که بتواند همکاری لازم را با مجموعه بهارنکو خواهد داشت.

انتهای پیام

نظر شما