شناسهٔ خبر: 48654011 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی:

علما و روحانیون ارکان هدایت جامعه به سمت تعالی هستند

ارومیه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: علما و روحانیون از ارکان هدایت و ارشاد جامعه به سمت تعالی هستند و در این زمینه وظیفه خطیری را بر عهده دارند.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی یکشنبه شب در دومین نشست تخصصی ائمه جمعه و شورای روحانیت اهل سنت آذربایجان غربی افزود: این وظیفه سنگین در ادامه راه پر فراز و نشیب انبیا و اولیای الهی است.

وی اضافه کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی، این امکان را به علمای اهل سنت داده است تا امور حسبیه اهل سنت با نظر این علما اداره شود و باید علمای اهل سنت از این فرصت ارزشمند نهایت استفاده را بکنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی بیان کرد: اعضای شورای روحانیت اهل سنت استان باید با حضور به موقع در صحنه ها و اعیاد مختلف موجبات اتحاد و همبستگی امت اسلامی را فراهم کنند.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی آذربایجان غربی نیز در این مراسم با اشاره به سالروز مباهله و اهمیت بزرگ داشت این روز بزرگ ادامه داد: روز مباهله در حقیقت روز پیروزی اسلام بر سایر ادیان است و حقانیت دین مبین اسلام را نشان می دهد.

حجت الاسلام فعال آذر افزود: وجود شورای روحانیت اهل سنت موجب می شود تا علمای اهل سنت نظرات دینی و مذهبی خود را در موضوعات مختلف از جمله دعاوی امور حسبیه و امور فقهی خود ارائه کنند.

در این مراسم احکام تعدادی از ائمه جمعه اهل سنت شهرستان های استان و اعضای شورای روحانیت اهل سنت در دوره هشتم صادر شد.

نظر شما