شناسهٔ خبر: 48653948 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معرفی ۱۱۷ فعال صنایع‌دستی و گردشگری همدان برای دریافت وام روستایی

آزاده صفی

معاون‌ صنایع‌دستی اداره‌ کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان گفت: در هفته گذشته ۱۱۷ متقاضی  اولویت‌دار صنایع‌دستی و گردشگری با اشتغال ۳۵۳ نفر، برای دریافت وام روستایی به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان معرفی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط‌ عمومی اداره ‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، هاشم مظاهری اظهار کرد: در راستای حمایت از بخش خصوصی و توانمندسازی افراد تحت پوشش اداره کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان، تعداد ۱۱۷ پرونده با پیش‌بینی اشتغال ۳۵۳ نفر و تسهیلات درخواستی ۸۲۶ میلیارد ریال برای ثبت‌نام در سامانه کارا، به اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان معرفی شدند.

معاون‌ صنایع‌دستی ادراه‌ کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی همدان افزود: از این تعداد، ۱۰پرونده مربوط به حوزه گردشگری، بوم‌گردی و سفره‌خانه‌های سنتی بوده و مابقی پرونده‌ها به حوزه صنایع‌دستی مربوط است.

وی افزود: دراین معاونت، تعداد ۵۷ فقره مجوز صنایع‌دستی در تیر ماه سال جاری نیز صادر شده است که ۱۰ مورد پروانه تولیدکارگاهی با اشتغال ۳۸ نفر و با سرمایه‌گذاری ۲۳ میلیارد ریال و ۳۱ فقره پروانه تولید انفرادی با اشتغال ۳۱ نفر و ۱۶ فقره کارت شناسایی صنایع‌دستی برای متقاضیان صادر شده است و در مجموع ۶۹ اشتغال جدید دراین ماه به بدنه صنعتگران و هنرمندان صنایع‌دستی اضافه شده است.

انتهای پیام

نظر شما