شناسهٔ خبر: 48653904 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ایجاد بیش از پنج هزار شغل تا سه سال آینده در استان همدان

معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در همدان گفت: با اجرای تفاهم نامه‌ای که با استانداری منعقد شده است پنج هزار و ۷۰۰ شغل طی سه سال آینده در استان ایجاد می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، علی چهاردولی، معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در همدان افزود: این تفاهم نامه در راستای تحقق تدابیر ارزشمند رهبر معظم انقلاب در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغالزایی منعقد شده است.

او ادامه داد: این تفاهم‌نامه برای اجرای ۲ هزار و ۱۵۶ طرح اقتصادی، زیر بنایی، حمایتی، اجتماعی، آموزشی و بهداشتی با اعتبار ۲۲ میلیارد و ۱۸۸ میلیون ریال به مدت سه سال منعقد شده است.

چهاردولی با اشاره بر مفاد این تفاهم‌نامه، بیان کرد: مفاد این تفاهم‌نامه شامل توانمندسازی اقتصادی از طریق اجرای هزار و ۵۳۰ طرح خرد، کوچک و متوسط با اعتباری معادل سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال با هدف ایجاد پنج هزار و ۷۰۰ شغل است.

معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اضافه کرد: در این راستا یک هزار و ۵۰۰ طرح توانمندسازی و مشارکت اقتصادی نیز در قالب الگو‌های آسمان و سحاب اجرا می‌شود.

به گفته او، این الگو‌ها با اولویت کسب و کار‌های خرد و مشاغل خانگی با سرمایه‌گذاری یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال با اشتغال چهار هزار و ۵۰۰ نفر پیگیری می‌شود.

چهاردولی با بیان اقدامات اشتغالزایی بنیاد برکت در استان همدان نیز اظهار داشت: این اقدامات شامل پرورش دام سبک و سنگین، پرورش شترمرغ، پرورش بوقلمون، پرورش ماکیان، پرورش قارچ، زنبورداری، گلخانه، مشاغل خدماتی، کشت گیاهان داروئی وکشت موسیر است.

انتهای پیام/د

نظر شما