شناسهٔ خبر: 48653811 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

روند نزولی کرونا در سیستان و بلوچستان/ دومین بخش کرونا در زاهدان تعطیل شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: کرونا در مرکز استان سیستان و بلوچستان روند نزولی به خود گرفته است.

صاحب‌خبر -

سیدمحمد هاشمی شهری رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: نزدیک ۱۰ روز است که بیماری کرونا در استان سیستان و بلوچستان سیر نزولی به خود گرفته است، هرچند که این وضعیت می‌تواند بسیار شکننده باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: تعداد بیماران بستری، سرپایی و فوت شده در سطح استان خوشبختانه کاهش قابل توجهی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل کاهش ورودی بیماران به بیمارستان «خاتم الانبیاء (ص)» زاهدان دومین بخش کرونا در این بیمارستان نیز تعطیل شده است. کرونا در مرکز استان سیستان و بلوچستان روند نزولی به خود گرفته و شاهد کاهش موارد بستری هستیم.

هاشمی شهری گفت: با کاهش ورودی بیماران به بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) دومین بخش اختصاص داده شده به کرونا در این بیمارستان با ظرفیت ۲۱ تخت تعطیل شد. کل تخت فعال عادی و ویژه این بیمارستان ۲۷۶ عدد و تعداد تخت سرپایی، عادی و ویژه اختصاص یافته به کرونا ۸۵ تخت است. هم‌اکنون ۶۳ تخت که برای بیماران کرونایی در این بیمارستان در نظر گرفته شده خالی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خاطرنشان کرد: به مردم توصیه می‌کنیم دستورالعمل‌های بهداشتی را همچنان رعایت کنند و افرادی که در گروه‌های هدف واکسیناسیون هستند و تاکنون به تزریق واکسن اقدام نکرده‌اند، هرچه سریعتر برای تلقیح واکسن اقدام کنند.

۱۰۱۶ مبتلای جدید به کرونا شناسایی شد

هاشمی شهری اظهار داشت: بر اساس آمار آزمایشگاهی تا صبح امروز با شناسایی ۱۰۱۶ مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس در استان، شمار مبتلایان سیستان و بلوچستان به ۹۴ هزار و ۷۵۴ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با ۱۸ مورد فوتی جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، تاکنون در مجموع دو هزار و ۲۰۵ نفر از مردم استانی که به کرونا مبتلا بوده‌اند با وجود دریافت خدمات درمانی استاندارد در مراکز بهداشتی و درمانی سطح استان جان خود را از دست داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۸۴۰ بیمار حاد تنفسی و ۳۱۴ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که بیشترین تعداد در میان سه محدوده دانشگاه‌های علوم پزشکی زاهدان، زابل و ایرانشهر مربوط به محدوده تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان است.

انتهای پیام/ع

نظر شما