شناسهٔ خبر: 48653698 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / روحانی: بخشی از واقعیت را نگفتیم / آمریکا: به ایران پاسخی مناسب می دهیم / خرید و فروش در تهران به یورو شد؟ / ارضی: بلیت مغولستان را ارزان کردند تا کربلا تعطیل شود

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

حذف غیرمنتظره والیبال ایران از المپیک
تیم ملی والیبال ایران در پنجمین بازی خود از رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو به مصاف ژاپن رفت و با نتیجه ۳ بر ۲ شکست خورد تا از صعود به مرحله یک چهارم نهایی المپیک باز بماند. تیم ملی والیبال ایران در دوره قبلی المپیک به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرده بود. در این دوره نیز لهستان و ونزوئلا را شکست داد اما نتوانست صعود کند.

روحانی واکسن زده
واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به این پرسش که آیا آقای روحانی واکسن زده اند گفت: در آن زمان ( سن بالای هفتاد سال ) نزده بودند اما وقتی واکسیناسیون به پایین ۷۰ سال رسید، واکسن زدند.

روحانی: بخشی از واقعیت را نگفتیم
روحانی در آخرین جلسه دولت دوازدهم گفت: بخشی از واقعیت را به مردم نگفتیم چون نمی‌شد و مفید نبود. او افزود: می‌ترسیدم وحدت ملی صدمه ببیند و بسیاری از مسائل را به جان خریدیم. روحانی همچنین گفت که  طبق چارچوب اعلامی رهبری می‌توانستیم به برجام بازگردیم اما جای دیگری برای ما گرفتاری ایجاد کرد.

عوامل بیرون دولت و کشور مانع از رفع تحریم ها شدند
ظریف وزیر خارجه ایران گفت: ما تلاش خود را برای رفع تحریم‌ها کردیم اما عوامل بیرون دولت و کشور مانع از این شد که به نتیجه‌ای که می‌خواستیم برسیم.

فوت ۳۶۶ نفر دیگر با کرونا
وزارت بهداشت روز ۱۰ مرداد ۱۴۰۰اعلام کرد: ۳۶۶ نفر دیگر در ۲۴ ساعت گذشته بر اثر کرونا جان باختند و مجموع جان باختگان این بیماری در ایران به ۹۰ هزار و ۹۹۶ نفر رسید.

سازمان تبلیغات: باید معلوم شود که محرم است
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی از برگزاری علنی مراسم دهه اول ماه محرم در سطح کشور خبر داد. وی افزود: درحدود ۱۰۰ هزار هیات مذهبی غیر از روضه ها و مراسم های خانگی، به صورت ثبت شده در کشور داریم و ما معتقدیم عزاداری سیدالشهدا هویت و شناسنامه و ضرورت حیات معنوی ماست. سخن ما احیا و تعظیم شعائر حسینی است. ما ملت امام حسینیم و برپایی مراسم حسینی رگ حیات ماست. حجت الاسلام محمد قمی گفت: اگر کسی به خاطر محدودیت های مالی جلسه خود را تعطیل کرد، من و شما مسئولیم. رهبر معظم انقلاب فرمود دشمن ایمان مردم را هدف گرفته و راه مقابله با آن ارتباط عاطفی و روحی است که بهار آن دهه اول محرم است. امسال بیش از سال گذشته و چندین برابر وظیفه خودمان را تعظیم شعائر حسینی می دانیم. حال و هوای شهرها در این کشور حسینی باید معلوم شود که محرم است و کسی که نمی خواهد اینگونه باشد، ابلیس است.

پیشنهاد اساتید حوزه به رئیسی درمورد اقتصاد اسلامی
۲۱ نفر از استادان حوزه و دانشگاه در نامه‌ای پیشنهادهایی درباره تیم اقتصادی دولت جدید به حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم رییسی رییس‌جمهوری منتخب ارایه دادند.آنها پیشنهاد دادند که  گروهی متشکل از اساتید حوزوی و دانشگاهی معتقد به اقتصاد اسلامی برای ارائه راه حل های کوتاه مدت و بلند مدت تشکیل شود.

قطع آب مشترکان پرمصرف منتفی شد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: با مشارکت مردم و کاهش روزانه ۲۰۰ هزار مترمکعبی مصرف آب در پایتخت، قطع آب مشترکان پرمصرف از دستور کار شرکت آب و فاضلاب استان تهران خارج شد.

ارضی: بلیت مغولستان را ارزان کردند تا کربلا تعطیل شود
منصور ارضی گفت: معاون وزیر بهداشت می گوید هیأت ها باید به دستور مراجع و مقام معظم رهبری عمل کنند. جمع کنید بروید، دولت شما دیگر تمام شد. ما طبق فرمان مقام معظم رهبری پای جلسات ایستاده ایم. این روزها می گویند مجازی هیأت بگیرید. ما از واقعیتش چه استفاده ای کرده ایم که از مجازی ببرند. این مداح خاطرنشان کرد: این دولت بلیت سفر به ترکیه، مغولستان و... را ارزان کرد تا کربلا تعطیل شود. آنها خائن بودند. ما باید بایستیم و با حضور تمام نیروها، زنده جلسه بگیریم و سینه بزنیم. تا یک سال غفلت در سال قبل را جبران کنیم. دستگاه امام حسین(ع) شفابخش است. اینها می خواستند بگویند نیست. همواره بیماران لاعلاج را به هیأت می آوردند و شفا می گرفتند. آیا دروغ است؟ جبهه را خالی نکنید و کار را به فضای مجازی نکشید.

خرید و فروش در تهران به یورو شد؟
مرکزخریدی با نما و سقف شیشه‌ای و سازه های دکوراتیو استیل واقع در خیابان فرشته تهران خودنمایی می‌کند؛ بوتیکی برای مشتری با سبک و سلیقه خاص.مراکز خرید گران، زیبا و لوکس در شمال تهران کم نیستند و این بوتیک هم یکی از لوکس‌ترین مراکز خرید به شمار می‌آید که ویژه افراد مرفه جامعه ساخته شده است. حدس می زنم اجناس این فروشگاه خیلی گران باشد و از روی کنجکاویی قیمت کوچکترین مجسمه را می پرسم و فروشنده که خانم خوش برخوردی است می‌گوید: ۲۴۰ یورو!

آمریکا: به ایران پاسخی مناسب می دهیم
آمریکا، ایران را متهم به حمله به نفتکش اسرائیلی در ساحل عمان کرد و قول داد که «پاسخی مناسب» به این حمله در راه است. آنتونی بلینکن مدعی شد: «با بررسی اطلاعات موجود، اطمینان داریم که ایران این حمله را انجام داده است.» در حمله‌ای که اسرائیل و سنتکام آن را «پهپادی» نامیده‌اند، بامداد پنجشنبه، هفتم مرداد، نفتکش «مرسر» که در مالکیت شرکت اسرائیلی «زودیاک» است، آسیب دید و دو خدمه بریتانیایی و رومانیایی آن کشته شدند.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما