شناسهٔ خبر: 48653480 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پنجمین دوره جایزه ادبی آهوی سمنان فراخوان داد

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان گفت: پنجمین دوره جایزه ادبی آهوی سمنان با تمرکز بر شناخت حقوق کودک فراخوان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محمودرضا دارایی سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان گفت: از جمله فعالیت فرهنگی شهرداری سمنان برگزاری جایزه ادبی آهو است که این رویداد به پنجمین دوره خود رسید.

او با بیان اینکه دفتر آفرینش و نشر کتاب سمنگان با مشارکت سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان و کلینیک حقوق کودک سمنان، پنجمین دوره جایزه ادبی آهوی سمنان را برگزار می‌کنند، اضافه کرد: این جایزه ادبی آهوی سمنان ویژه کودکان و نوجوانان است.

دارایی با اشاره به اینکه پنجمین دوره جایزه ادبی آهوی سمنان در دو بخش آزاد و ویژه برگزار می‌شود، افزود: در بخش آزاد علاقه‌مندان با هر موضوعی می‌توانند دست به قلم شوند و در بخش ویژه علاقه‌مندان با موضوع "آشنایی با حقوق کودک" بر اساس یکی از مفاد پیمان نامه جهانی حقوق کودک شامل حق بهره مندی از هویت، ملیت، خانواده، بهداشت، آموزش، بازی و امکان رشد جسمی، ذهنی روانی و اجتماعی و همچنین حق برخورداری از مراقبت و حمایت در برابر هر نوع بدرفتاری، ستمگری، سوء استفاده و هرگونه استثمار که سلامت رشد جسم و روان او را به مخاطره می‌اندازد، داستان‌های خود را ارسال کنند، اما داستان‌هایی واجد شرایط حضور خواهند بود که تاکنون به طور رسمی در هیچ کتاب و رسانه‌ای منتشر نشده باشند.

او یادآور شد: آثار ارسالی باید علاوه بر ارتباط موضوعی و ارزش ادبی و داستانی، از جذابیت و قابلیت جلب مخاطب برخوردار باشند.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان با اشاره به اینکه به نویسندگان آثار برگزیده علاوه بر انتشار آثار، به عنوان یادگار پنجمین دوره جایزه ادبی آهو، لوح سپاس و به نویسندگان سه اثر برگزیده در هر بخش اصلی و ویژه تندیس جایزه ادبی آهوی سمنان و نشر آن‌ها همراه با حق تالیف اثر اعطا می‌شود.

دارایی بیان کرد: هر شرکت کننده می‌تواند حداکثر با سه اثر در این رقابت شرکت کند و داستان‌های پدید آمده با زبان و گویش‌های بومی، همراه با برگردان فارسی آن‌ها به دو صورت نوشتاری و گفتاری باشند همچنین باید به همراه هر داستان نام و نام خانوادگی، سال تولد، شغل، محل زندگی، نشانی و شماره تلفن نویسنده نوشته شود.

او  بیان کرد: مهلت ارسال آثار تا پاپان مهر ۱۴۰۰و اعلام نتیجه و آیین اختتامیه تا پایان دی ۱۴۰۰ پیش بینی شده است.

دارایی گفت: شرکت کنندگان می‌توانند آثار تایپ شده خود را در قالب word و با پست الکترونیکی ahoo ۱@gmail.com ارسال کنند. همچنین نسخه تایپی باید همراه لوح حاوی داستان در قالب word به نشانی دبیرخانه سمنان، بلوار معلم غربی فرهنگسرای امید خانواده، دفتر آفرینش‌های ادبی ارسال و یا ارائه شود.

علاقه‌مندان جهت شرکت و کسب اطلاعات بیشتر از این جایزه ادبی آهوی سمنان با شماره ۰۹۱۲۴۸۰۷۴۶۰ تماس بگیرند.

انتهای پیام/ح

نظر شما