شناسهٔ خبر: 48653021 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

چند خبر از صداوسیما

بازپخش مستند هورالعظیم و رقابت تلویزیونی شرکت‌های دانش بنیان 

تهران- ایرنا- اعلام جزئیات بخش «کرونا» در جشنواره تلویزیونی مستند، بازپخش مستند هورالعظیم از شبکه یک و رقابت شرکت‌های دانش بنیان در مسابقه تلویزیونی «کارویا» از جمله مهم‌ترین خبرهای امروز صداوسیماست.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا به نقل از روابط عمومی صداوسیما، به دنبال استقبال مخاطبان از پخش مجموعه مستند تنهایی، شبکه یک بازپخش هایی برای این مستند در نظر گرفته است.
 برهمین اساس بازپخش قسمت دوم مستند تنهایی با موضوع هورالعظیم این هفته در سه روز پخش می شود و در روزهای دوشنبه ساعت ۱۹:۳۰ الی ۲۰ ، سه شنبه ساعت ۲۳:۱۵  الی ۲۳:۴۵ و همچنین پنج شنبه ساعت ۶:۳۰ الی ۷:۴۵ از شبکه یک روی آنتن می رود.
 پخش این مجموعه به تهیه کنندگی سعید نبی و کارگردانی سعید نبی و مریم خدیوی با موضوعات محیط زیستی – اجتماعی از جمعه ۱۸ تیرماه ساعت ۲۳:۱۵ از شبکه یک سیما آغاز شد.
تولید این مجموعه قصه محور مستند ۱۴ قسمتی از سال ۱۳۹۵ آغاز شده و تا ۱۴۰۰ به طول انجامید.
 فیلمبرداری مستند تنهایی در ۵ استان خوزستان، گلستان، مازندران، گیلان و تهران در ۴ فصل به انجام رسیده است.
ریزگرد، آب و خشکسالی، تالاب های شادگان و هورالعظیم، شکارچی، محیط بان، جنگلبان، جنگل نشین، آلودگی هوا و ... از موضوعات این مجموعه مستند هستند . همچنین فیلمنامه هر قسمت این مجموعه به صورت مستقل تهیه شده است.  

 بعد از پخش این مجموعه مستند برنامه «درنگ تنهایی» به تهیه کنندگی سعید نبی و اجرای عبدالرضا امیراحمدی با حضور کارشناسان ذینفع و مسئول به مدت ۴۵ دقیقه پخش خواهد شد که به تحلیل موضوع تا رسیدن به راهکار لازم از شبکه یک پخش می شود.
این اثر در گروه تاریخ، فرهنگ و هنر شبکه یک سیما تهیه و تولید شده است.

جزئیات بخش «کرونا» در جشنواره تلویزیونی مستند

جزئیات بخش ویژه «کرونا» پنجمین جشنواره تلویزیونی مستند در سه بخش فیلم مستند، عکس و مستندنگاری اعلام شد. 

 پنجمین جشنواره تلویزیونی مستند با انتشار فراخوان در بخش‌های «فیلم مستند»، «عکس مستند» و «مستندنگاری» آغاز به کار کرده است. در جشنواره امسال با توجه به سوژه ملی و فراگیر کرونا، بخش ویژه‌ کرونا در هر سه بخش جشنواره برنامه‌ریزی شده است و شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار فیلم، عکس و مستندنگاری خود را با این موضوع ارسال کرده و در رقابت شرکت کنند. 

در بخش ویژه کرونا به بهترین فیلم با موضوع کرونا تندیس جشنواره و مبلغ ۷ میلیون تومان جایزه نقدی، به بهترین مجموعه عکس تندیس جشنواره و مبلغ ۵ میلیون تومان، به بهترین تک عکس تندیس جشنواره و مبلغ ۳ میلیون تومان و به بهترین مستندنگاری با موضوع کرونا تندیس جشنواره و مبلغ ۳ میلیون تومان جایزه نقدی اهدا می‌شود.
براساس این گزارش، ارسال اثر در بخش فیلم مستند تا پنج‌شنبه ۱۴ مرداد ماه تمدید شده است و پس از آن امکان ثبت نام و ارسال اثر وجود ندارد.

رقابت شرکت‌های دانش بنیان در مسابقه تلویزیونی «کارویا»

تصویربرداری مسابقه تلویزیونی «کارویا» با هدف شناسایی و معرفی شرکت‌های برتر حوزه دانش بنیان آغاز شد.

این مسابقه با محوریت ارائه‌های آسانسوری (بسیار کوتاه) درصدد است تا با شناساندن ایده‌ها و طرح‌هایی که به محصول یا خدمات رسیده‌اند، علاوه بر حمایت مالی از آنها، فرصت سرمایه‌گذاری مردمی را نیز فراهم کند.

علی ناظمی معاون سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر مهدی محمدی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سینا مدیرعامل مرکز تحقیقات صنایع انفورماتیک، فاطمه جعفری بنیان‌گذار و مدیرعامل سایت سهام یاب و علی‌اصغر سعدآبادی رئیس مرکز رشد و کارآفرینی دانشگاه شهید بهشتی، داوران فصل اول مسابقه تلویزیونی «کارویا» هستند که با پایان مراحل تولید قرار است از صداوسیما روی آنتن برود.
همچنین محمدرضا نوروزی روزنامه‌نگار و مروج علم نیز در این این برنامه به عنوان مربی و راهنمای گروه‌های شرکت کننده حضور خواهد داشت.

مسابقه تلویزیونی «کارویا» به همت استودیو نوبین و با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری ساخته می‌شود و در آن بیش از ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان و استارتاپ به رقابت با یکدیگر می‌پردازند تا طرح‌های برتر شناسایی و مورد حمایت قرار گیرند.

آشنایی بیشتر با ثمره محصولات و خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های موفق و مزیت‌های اقتصادی ایران، مهم ترین نکته‌ای است که در این مسابقه تلویزیونی مورد توجه قرار گرفته است.

متخصص اطفال مهمان صبح پارسی

برنامه تلویزیونی «صبح پارسی»، برنامه صبحگاهی شبکه جهانی جام جم، دوشنبه تا جمعه هر هفته از ساعت ۹ صبح به وقت ایران و ۶:۳۰ صبح به وقت وین به مدت ۷۵ دقیقه و با حضور مهمانان متنوعی از حوزه های مختلف، پخش می شود. ورزش صبحگاهی و میز خبر نیز از بخش های ثابت این برنامه است.

صبح پارسی در اولین برنامه هفته جدید میزبان صدیقه اعتماد سعید، متخصص اطفال است و قرار است درباره مشکلات کودکان به بحث و گفتگو بپردازد.

این برنامه با تهیه کنندگی علیرضا نظارت و مجریان اصلی امیرمحمد زند و شمیم علیزاده، از قاب شبکه جام جم مهمان تلویزیون ایرانیان در سراسر جهان است.

سال‌های آخر رضا شاه در «سال های سربی»

سه نمایش رادیویی «سال های سربی»، «روزی که برکت آمد» و «دوسیه» از سه شبکه رادیویی فرهنگ، جوان و نمایش پخش می شوند.

نمایش «سال های سربی» درامی با مضمون سیاسی- اجتماعی است که وقایع آن از سال های آخر حکومت رضا شاه آغاز و تا کودتای بیست و هشتم مرداد ماه ادامه می یابد. «سال های سربی» هر روز ساعت ۱ بامداد و ۱۵:۳۰ از رادیو نمایش پخش می شود و ساعت ۳:۰۰ بامداد به روی آنتن رادیو فرهنگ می رود.

نمایش رادیویی «روزی که برکت آمد» داستان مادربزرگ مقتدر یک خانواده است که به کما رفته و داماد بزرگ او زمام امور را به دست گرفته و قصد دارد با باجناقش زمین های ارثی خانواده را یک جا بفروشد این در حالیست که دو تا از نوه های مادربزرگ قصد دارند به سمت کار و تولید پیش بروند اما مادربزرگ...

«دوسیه» به نویسندگی امیرعطا جولایی، سردبیری ایوب آقاخانی،کارگردانی مهرداد عشقیان هر روز ساعت ۱:۳۰ و ۲۲:۰۰ از رادیو نمایش پخش می شود.

«فردا می بینمت» در  شبکه پنج 
سینمایی  فردا می بینمت به نویسندگی و کارگردانی آندره زاکاریلو دوشنبه ۱۱ مردادماه ۴۰ دقیقه بامداد از شبکه پنج سیما تماشایی می شود. 

این اثر سینمایی محصول ۲۰۱۳ ایتالیا در ژانر کمدی خانوادگی است و هنرمندانی همچون انریکو برینگانو، فرانچسکا اینائودی، برت یانگ در آن نقش آفرینی کرده اند. 
سینمایی فردا می بینمت روایت زندگی مارچلو مرد میانسالی که زندگی اش رو به راه نیست در بحران اقتصادی،کارهای مختلفی انجام داده ولی تلاشش ثمری نداشته و حسابی بی پول و بدهکار است. خانه و اتومبیلش را بابت بدهی از دست داده و زندگی زناشویی اش با داشتن یک دختر کوچک در آستانه فروپاشی است. مارچلو در این میان به کارت های بخت آزمایی دل خوش کرده است. او با دیدن خبری در روزنامه به فکر می‌افتد تا در روستایی کوچک موسسه کفن و دفن بزند ولی برای این کار پول ندارد. پس خانه مادربزرگ را رهن گذاشته و پول فراهم می کند و به روستا می رود و با پولی که گرفته جایی برای کفن و دفن راه می اندازد اما ...


نسبت میان عدم توجه به عفاف و حجاب و دین گریزی 

 دهمین قسمت از فصل سوم برنامه چراغ سه شنبه ۱۲ مرداد ماه حوالی ساعت ۲۱ با هدف به چالش کشیدن موضوعات و مسائل مرتبط با حجاب و عفاف روی آنتن می رود.
به گزارش روابط عمومی شبکه پنج سیما، در برنامه ی پیش رو این سوال مطرح می شود که: چه نسبتی میان عدم توجه به عفاف و حجاب و دین گریزی وجود دارد؟
فصل سوم برنامه که هر هفته یکی از چالش ها و مسائل مرتبط با عفاف و حجاب را مورد بررسی قرار می دهد، این هفته با حضور نجمه فرزانه کارشناس فرهنگی و فارغ التحصیل رشته علوم قرآن و حدیث از دانشگاه تهران و فاطمه جعفری فرد دانشجوی ممتاز، استعداد درخشان و از فعالان حوزه حجاب و سبک زندگی" نسبت میان عدم توجه به عفاف و حجاب و دین گریزی را مورد بررسی و تحلیل قرار خواهد داد. 
بازپخش برنامه چراغ را می توانید روز های دوشنبه و چهارشنبه ساعت ۱۰:۱۵ بیننده باشید. 
 چراغ کاری از گروه اجتماعی شبکه پنج سیما به تهیه کنندگی مصطفی هیودی و اجرای المیرا سماواتی و با سردبیری محمد حسن زمان وزیری تولید شده است و نعیمه اسلاملو نویسندگی این برنامه را بر عهده دارد.

آموزش علائم بیماری ها در سپهر دانش


برنامه «سپهر دانش» با محوریت فراهم کردن فضای آموزشی برای پزشکان و رزیدنت های رشته های مختلف علوم پزشکی از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۲ روانه آنتن رادیو سلامت می شود و فردا ۱۱ مرداد ماه با حضور متخصص ریه پخش می شود.
 این برنامه از تولیدات گروه بهداشت و تندرستی رادیو سلامت است و به گفته مرتضی میلانی تهیه کننده، مخاطبان این برنامه خاص هستند و هدف برنامه فراهم کردن فضای آموزشی برای گروه‌های پزشکی است.
وی در ادامه با اشاره به طرح یک مورد بیماری در برنامه تاکید کرد: در ابتدای برنامه علائم یک بیماری گفته می‌شود. اینکه بیمار با چه علائمی مراجعه کرده، آزمایش ها چطور بوده، چه اسکن‌هایی داده و… بعد از گفتن این علائم، پزشکان می‌توانند در قالب پیامک پاسخ بیماری را به برنامه ارسال کنند و در پایان استاد دانشگاه توضیحات لازم را ارائه می‌دهد. روز دوشنبه ۱۱ مرداد میزبان حانیه راجی متخصص ریه هستیم و در این روز یک بیمار ریوی مطرح می شود. همچنین پزشک روز سه شنبه ۱۲ مرداد حمیدرضا آرتی فوق تخصص ارتوپد اطفال و روز چهارشنبه ۱۳ مرداد با حضور الهام رجایی فوق تخصص روماتولوژی پخش می شود.
تهیه کنندگان برنامه پیمان پناهی، مرتضی میلانی و فنایی هستند.
 

نظر شما