شناسهٔ خبر: 48652897 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

همسو با ادعاهای رژیم صهیونیستی رخ داد؛

آمریکا و انگلیس:حمله به کشتی اسرائیلی کار ایران است

"آنتونی بلینکن" و "دومینیک راب" وزیران خارجه آمریکا و انگلیس در همراهی با ادعاهای رژیم صهیونیستی و بدون ارائه مدرکی درباره کشتی هدف قرار گرفته شده در دریای عمان علیه ایران اتهام زنی کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا،وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه به وقت محلی با انتشار بیانیه ای در همراهی با ادعاهای رژیم صهیونیستی و بدون ارائه مدرک مستندی مدعی شد با بررسی اطلاعات موجود مطمئن هستیم ایران این حمله را اجرا کرده است.
این مقام آمریکایی مدعی شد با شرکای خود برای بررسی اقدامات بعدی همکاری می‌کنیم.

به گزارش گاردین، دومینیک راب وزیر خارجه انگلیس نیز ادعا کرد لندن به این نتیجه رسیده است که به احتمال زیاد ایران در ۲۹ ژوئیه با استفاده از یک یا چند هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) به کشتی تجاری در آبهای بین المللی عمان حمله کرده است.
وی بدون ارائه مدرکی در این زمینه و با محکوم کردن این حمله آن را غیرقانونی خواند و گفت کشتی ها باید آزادانه مطابق قوانین بین المللی حرکت کنند.
وزیر خارجه انگلیس ادعا کرد لندن با شرکای بین المللی در حال پاسخگویی هماهنگ به این حمله غیرقابل قبول است.

اظهارات آمریکا و انگلیس علیه ایران همسو با ادعاهای رژیم صهیونیستی و  فضاسازی ها و اتهام زنی های این رژیم علیه تهران است.
به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از اسکای نیوز، پیش از این نخست وزیر رژیم صهیونیستی ایران را به دست داشتن در حمله به کشتی اسرائیلی متهم کرده و مدعی شده بود که تهران مسئول هدف قرار گرفتن این کشتی نفتی است.
"نفتالی بنت" نخست وزیر اسرائیل در اظهاراتی تحریک آمیز گفته بود که " از جامعه جهانی این انتظار را داریم که به ایران نشان دهد مرتکب خطای فاحشی شده است و اسرائیل به روش خود پیامش را به تهران می‌رساند."
سازمان بازرگانی دریایی ارتش انگلیس پیش از این در بیانیه کوتاهی گفته بود که حمله به کشتی اسرائیلی اواخر پنجشنبه شب در شمال شرقی جزیره «مصیره» کشور عمان و در فاصله نزدیک به ۳۰۰ کیلومتری مسقط پایتخت این کشور واقع در شبه جزیره عربی رخ داده و انگیزه آن، دزدی دریایی نبوده است.

درحالی که وزارت دفاع انگلیس کشتی هدف قرار گرفته در سواحل عمان را در مالکیت رژیم اسرائیل دانسته بود، رادیوی رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود  که «این کشتی ژاپنی است و توسط یک شرکت اسرائیلی به مالکیت ایان عوفر بازرگان اسرائیلی اداره می شود».

رژیم صهیونیستی و حامیانش حالا بعد از سه روز ایران را متهم کرده اند.

 

نظر شما