شناسهٔ خبر: 48652025 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

افت شدید محبوبیت بایدن

نظرسنجی یک موسسه آمریکایی از افت چشمگیر محبوبیت رئیس جمهور این کشور در بین شهروندان آمریکایی حکایت دارد.

صاحب‌خبر -

 میزان محبوبیت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا از زمان تحلیف وی در شش ماه گذشته تاکنون به میزان قابل توجهی کاهش یافته است و به پایین‌ترین سطح خود در چند روز گذشته رسیده است.

به نوشته شماره یکشنبه وبگاه «عروتص شوع» طبق نظرسنجی‌های موسسه «رییل کلییر پالتیکس»، بایدن در حالی وارد کاخ سفید شد که ۵۶٪ از آمریکایی‌ها عملکرد وی را تأیید کردند ، در حالی که تنها ۳۵٪ از عملکرد شغلی او رضایت نداشتند.

با گذشت ۶ ماه از آغاز کار جو بایدن هم اینک  میزان محبوبیت بایدن به شدت کاهش یافته است و اینک حدود ۵۰ درصد از عملکرد وی راضی نیستند.

سایر روسای جمهور آمریکا نیز پس از نیم سال ریاست جمهوری، در میزان محبوبیت خود افت قابل توجهی را تجربه کردند، اگرچه اکثر افت‌ها بسیار کمتر از بایدن و  «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق ایالات متحده بود.

 مؤسسه «گالوپ» نیز به تازگی گزارش کرد که  میزان محبوبیت  رئیس‌جمهور آمریکا با کاهش شش درصدی از ماه ژوئن (ماه گذشته میلادی) به پایین‌ترین حد خود از زمان آغاز ریاست‌جمهوری تاکنون رسید. مؤسسه نظرسنجی گالوپ گزارش کرد، آمار و ارقام منتشر شده نشان می‌دهد که میزان محبوبیت بایدن با کاهش شش درصدی در مقایسه با ماه گذشته میلادی، به ۵۰ درصد رسید.

طبق این گزارش، کاهش محبوبیت بایدن ناشی از نگرانی‌ مردم آمریکا از رشد تورم و افزایش آمار کرونا است. نظرسنجی ماه ژوئن، میزان محبوبیت بایدن در بین مردم آمریکا را ۵۶ درصد نشان داده بود و این در حالی است که نظرسنجی فعلی نمایانگر کاهش شش درصدی میزان محبوبیت وی در بین مردم کشورش است.

گالوپ گزارش کرد که نظرسنجی‌های قبل از ماه ژوئن، تفاوت چشمگیری را میزان محبوبیت رئیس‌‌جمهور آمریکا نشان نداده بود.

کاهش محبوبیت بایدن در میان مردم آمریکا در برهه‌ای از زمان است که  روند واکسیناسیون  در آمریکا کاهش یافته و موارد ابتلا به گونه دلتای کرونا در این کشور رو به افزایش است. نتایج بررسی‌های فعلی نشان می‌دهد که ۹۰ درصد از دموکرات‌ها، ۱۲ درصد از جمهوری‌خواهان و ۴۸ درصد از طرفداران احزاب مستقل از عملکرد بایدن رضایت دارند.

میزان محبوبیت بایدن در بین دموکرات‌ها و احزاب مستقل به پایین‌ترین حد از زمان آغاز ریاست‌جمهوری وی تاکنون رسیده است./فارس

برچسب‌ها:

نظر شما