شناسهٔ خبر: 48651662 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما از بیروت

تیراندازی به تشییع کنندگان شهید علی شبلی در لبنان

تیراندازی به تشییع کنندگان پیکر علی شبلی از اعضای حزب الله لبنان، ۱۳ شهید و مجروح بر جا گذاشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش حسن عظیم زاده خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از بیروت، عصر یکشنبه مراسم تشییع علی شبلی از اعضای حزب الله لبنان که شنبه شب و در مراسم عروسی به شهادت رسیده بود، با تیراندازی افراد ناشناس مواجه شد؛ در جریان این تیراندازی سه نفر شهید و ۱۰ نفر به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.

<div id="video-display-embed-code_6790264"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3181210/6790264?width=350&height=250"></script></div>

شنبه شب، علی شبلی در مراسم عروسی به ضرب چند گلوله به دست احمد غصن به شهادت رسید؛ نیرو‌های امنیتی لبنان، ضارب را بازداشت و تحویل مقامات قضایی دادند.
احمد غصن برادر حسن غصن سال گذشته و در جریان درگیری‌های که به خاطر مسدود کردن اتوبان جنوب در منطقه خلده به وقوع پیوست کشته شده بود، احمد غصن با تحریک برخی عوامل و بدون هیچ مدرک و دلیلی اقدام به شهادت علی شبلی کرد.
در حال حاضر، نیرو‌های امنیتی لبنان در تعقیب ضاربان تشییع پیکر شهید علی شبلی هستند و نیرو‌های ارتش لبنان نیز با حضور در منطقه خلده آرامش را در این منطقه برقرار کردند.

حزب الله لبنان نیز با صدور بیانیه‌ای در واکنش به حوادث امروز منطقه خلده در جنوب بیروت اعلام کرد: در عین حال که درگیری‌ها در منطقه خلده را با دقت و توجه ویژه از نزدیک پیگیری می‌کنیم، از ارتش و نیرو‌های امنیتی می‌خواهیم قاطعانه برای برقراری امنیت و دستگیری قاتلان جنایتکار وارد عمل شوند و آنان را محاکمه کنند. هنگامی که کاروان تشییع پیکر شهید "علی شبلی" به منزل او رسید، تشییع کنندگان هدف حمله قرار گرفتند و دو تن از آنان شهید شدند.

در همين حال؛ شبکه تلویزیونی المنار گزارش داد: کمیته‌های مستقل عشایر عربی ضمن درخواست از ارتش و نیرو‌های امنیتی لبنان برای مجازات فوری عاملان جنایت خلده و برخورد قاطعانه با آنان، اعلام کردند حادثه هولناک خلده هیچ ارتباطی با ارزش‌های اصلی عشایری ندارد و از آن نمایندگی نمی‌کند.

 

نظر شما