شناسهٔ خبر: 48651132 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پیش بینی بارش پراکنده در ارتفاعات گلستان و چند خبر کوتاه

گنبدکاووس - ایرنا - پیش بینی افزایش ابر و بارش پراکنده در مناطق کوهستانی گلستان، کشف ۷۰۰ تن کنجاله سویا فاقد مجوز در کردکوی و ۲۳ تن برنج قاچاق در آزادشهر، ثبت نام ۶ هزار فرزند اتباع خارجی با مادر ایرانی برای شناسنامه و بازگشایی مراکز تعویض پلاک از مهمترین اخبار کوتاه امروز یکشنبه این استان است.

صاحب‌خبر -

کارشناس اداره کل هواشناسی گلستان گفت که تا اواسط هفته جاری برای مناطق کوهستانی استان در ساعت بعد از ظهر و شب افزایش ابر و رگبار پراکنده باران پیش بینی می‌شود.

سمیه ملاحی افزود: در این مدت دمای هوا در گلستان تغییر چندانی نمی‌کند اما در روزهای پایانی هفته آسمان استان صاف همراه با افزایش دما خواهد بود.

**

مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین استانداری گلستان گفت که سامانه‌ای برای شناسنامه‌دار شدن فرزندان اتباع خارجی با مادر ایرانی تعریف شده که تاکنون ۶ هزار نفر از واجدان شرایط استان در این سامانه نام نویسی کردند و فرآیند قانونی کار در حال انجام است.

علی اصغر میرزایی افزود: برای تعدادی از متقاضیان واجد شرایط، شناسنامه صادر شده و امیدواریم تا پایان امسال وضعیت بیشتر آنان تعیین تکلیف شود.

**

فرمانده انتظامی گلستان گفت که ماموران انتظامی آزادشهر در حین کنترل خودروهای عبوری در ایست و بازرسی "تیل آباد" به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را متوقف کردند.

سردار محمدسعید فاضل دادگر افزود: ماموران در بازرسی از این کامیون مقدار ۲۳ تن و ۵۳۰ کیلوگرم برنج قاچاق به ارزش ۶ میلیارد ریال را کشف کردند و یک متهم در این رابطه دستگیر و به مرجع قضایی معرفی شد.

**

به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس، عبدالجلیل قرنجیک ورزشکار این شهرستان به ششمین مرحله اردوی آمادگی تیم ملی بسکتبال با ویلچر جانبازان و معلولین برای حضور در مسابقات پارالمپیک دعوت شد.

**

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی گلستان گفت: با توجه به اینکه مراکز تعویض پلاک، دفاتر خدمات خودرویی و واحدهای شماره گذاری جزء مشاغل هفتگانه شامل ممنوعیت فعالیت در بند "ج" مصوبات هفتاد و ششمین جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا نیستند فعالیت دائمی آنها با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و بر اساس نوبت دهی اینترنتی دوباره آغاز شد.

سرهنگ عباس مهاجر بسطامی از متقاضیان خواست قبل از مراجعه به مراکز تعویض پلاک، حتما نسبت به دریافت نوبت به صورت اینترنتی از طریق سایت راهور ۱۲۰ اقدام کنند.

**

امانقلیچ شادمهر نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی باحضور در منزل پدری شهید "عبدالجبار مختوم نژاد" در روستای حاجی قوشان این شهرستان ضمن عرض تسلیت، برای خانواده این شهید صبر و شکیبایی از خداوند مسئلت کرد.

روز شنبه نهم مرداد سرباز وظیفه مختوم نژاد در حین انجام ماموریت و در اثر درگیری با شرور مسلح در تهران به درجه رفیع شهادت نائل آمد که برگزاری مراسم تشیع و خاکسپاری وی در گنبدکاووس متعاقبا از سوی فرمانده انتظامی این شهرستان اعلام می‌شود. 

**

فرماندار آزادشهر در بازدید از مصلی خاتم الانبیا (ص) از مراکز تزریق واکسن کرونا در این شهر، گفت که تا کنون بیش از ۹ هزار نفر از واجدین شراط این شهرستان واکسین کرونا دریافت کردند.

حمیدرضا ملک حسینی افزود: با هماهنگی شبکه بهداشت و آموزش و پرورش آزادشهر قرار است به هزار و ۶۰۰ فرهنگی شاغل در مدارس دولتی و غیر دولتی این شهرستان در مدت یک هفته واکسن کرونا تزریق شود.

**

فاطمه حکم آبادی بخشدار مرکزی آزادشهر نیز گفت: عملیات اجرایی پروژه آسفالت روستای قورچای این شهرستان با مساحت تقریبی پنج هزار مترمربع با پیگیری و تامین اعتبار از سوی استانداری گلستان، توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آغاز شد.

**

دادستان عمومی و انقلاب کردکوی از کشف و ضبط ۷۰۰ تن کنجاله سویا در این شهرستان خبر داد و گفت که این کنجاله‌ها از یک انبار فاقد مجوز کشف و برای صاحب آن پرونده تشکیل شد.

هادی عزیززاده افزود: پرونده متخلف برای رسیدگی به اتهام قاچاق به اداره تعزیرات حکومتی ارسال شد که پس از تعیین تکلیف، کنجاله‌ها با قیمت مصوب در اختیار دامداران منطقه قرار داده می‌شود.

**

فرمانده انتظامی گنبدکاووس گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت موتورسیکلت در این شهرستان، موضوع دستگیری سارق یا سارقان احتمالی به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری ۱۲ قرار گرفت.

سرهنگ محمود علی‌فر افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و رصد دوربین‌های مداربسته چهار سارق را در این رابطه شناسایی و دستگیر کردند و از آنان ۱۰ دستگاه موتورسیکلت سرقتی کشف شد.

استان گلستان ۱.۹ میلیون نفر جمعیت دارد.

نظر شما