شناسهٔ خبر: 48651086 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

تظاهرات کرونایی در آلمان با دخالت پلیس به خشونت کشیده شد

مهر

تصاویر زنده ارسالی از سوی خبرگزاری ها نشان می دهند که تظاهرات علیه محدودیت‌های کرونایی در پایتخت آلمان با دخالت پلیس به خشونت کشیده شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، خبرگزاری اسپوتنیک هم اکنون در حال پوشش زنده اعتراضات صدها نفر از مردم آلمان است که در خیابان‌های «برلین» علیه محدودیت‌های مرتبط با کرونا در حال تظاهرات هستند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، تظاهرات جاری مسالمت آمیز مردم برلین در برخی از نقاط با دخالت نیروهای امنیتی و پلیس آلمان به خشونت نیز گراییده شده است.

تصاویر زنده مخابره شده از اعتراضات مردمی در برلین حاکیست، معترضان خواستار «آزادی و ابقای حقوق اساسی افراد» در بحبوحه شیوع کرونا هستند؛ اما نیروهای پلیس تجمع معترضان در شرایط فعلی شیوع کرونا را غیرقانونی اعلام کرده اند.

این در حالیست که هزاران نفر از مردم پاریس و دیگر شهرهای فرانسه هم دیروز شنبه در اعتراض به تشدید محدودیت‌های کرونایی در این کشور همزمان با شیوه سویه دلتا، به خیابان‌ها آمدند. نیروهای امنیتی و پلیس ضدشورش هم با گاز اشک آور به سراغ معترضان رفت و در نهایت، کار به درگیری کشید.

در سومین هفته از اعتراضات به محدودیت‌های کرونایی، تنها در پایتخت فرانسه، شاهد حضور سه هزار نیروی امنیتی بودیم.

موج جدید اعتراضات در واکنش به تدابیر دولت «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه برای اجباری کردن ارائه گذرنامه سلامت هنگام ورود به اماکن عمومی همزمان با شیوع موج چهارم کووید -۱۹ در این کشور، به راه افتاده است.

نظر شما