شناسهٔ خبر: 48651055 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون گردشگری گلستان خبرداد

شناسایی ۶۰ تور گردشگری غیرمجاز در گلستان

گرگان- معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از شناسایی و رصد حدود ۶۰ تور غیرمجاز گردشگری در استان از ابتدای سال جاری تاکنون با همکاری نهادهای مربوطه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، یاسر قندهاری شامگاه یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: با توجه به افزایش تعداد برگزاری تورهای غیرمجاز در فصل بهار و تابستان، اداره کل میراث‌فرهنگی استان در اردیبهشت‌ماه سال جاری نشستی را در راستای ساماندهی تورهای غیرمجاز در حوزه گردشگری با حضور نهادهای مربوطه و فعالان گردشگری استان برگزار کرد و راهکارهای برون‌رفت از این معضل مورد بررسی قرار گرفت.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان خاطرنشان کرد: بر این اساس اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و فعالان حوزه گردشگری استان با همکاری نهادهای مربوطه، از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۶۰ تور غیرمجاز که اقدام به برگزاری گروه‌های غیرمجاز در فضای مجازی می‌کردند را شناسایی و رصد کرده است.

وی اضافه کرد: از این تعداد ۲۵ مورد شامل لیدر و مدیر صفحات شبکه‌های اجتماعی به‌صورت تلفنی توجیه شدند و همچنین از ۱۲ برگزارکننده تورهای غیرمجاز در سطح استان تعهد کتبی مبنی بر عدم برگزاری مجدد تورهای بدون مجوز اخذ شد.

قندهاری بیان کرد: علاوه بر این، در این مدت ۲۲ مورد تور غیرمجاز بر اساس مجوزهای ستاد مبارزه با کرونا و شورای تأمین استان لغو شدند.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان افزود: بروز سیل و آب‌گرفتگی در چند شهرستان استان در سال ۱۳۹۸ و پس‌از آن شیوع کرونا ویروس موجب شد تا سفر و گردشگری متوقف و آسیب‌های بسیاری به فعالان این حوزه وارد شود.

وی با اشاره به این‌که راهنمایان گردشگری و دفاتر خدمات مسافرتی در راستای حفظ سلامت هم‌وطنان فعالیت‌های خود را به‌صورت داوطلبانه متوقف کردند، بیان کرد: عدم فعالیت تأسیسات گردشگری مجاز برحسب دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با کرونا موجب شد تا فعالیت گروه‌های غیرمجاز گردشگری افزایش یابد.

معاون گردشگری استان گلستان گفت: بخشی از این تورهای غیرمجاز در قالب گروه‌های دورهمی و برخی با نام گروه‌های مختلف ورزشی فعالیت کرده و با تشکیل گروه و صفحه در فضای مجازی اقدام به برگزاری تورهای غیرمجاز می‌کنند.

قندهاری با اشاره به این‌که بیش از ۷۰ دفتر خدمات مسافرتی در سطح استان گلستان فعالیت می‌کنند، تأکید کرد: تنها این دفاتر خدمات مسافرتی دارای مجوز که فهرستشان در پرتال اطلاع‌رسانی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان ذکر شده است.

وی از هم استانی‌ها خواست قبل از ثبت‌نام و خرید تور و سفرهای گردشگری، نسبت به دارا بودن مجوز آن گروه تحت پوشش دفاتر خدمات مسافرتی اطمینان حاصل کنند تا در صورت بروز هرگونه حادثه و یا نارضایتی، موضوع از طریق اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان و نهادهای مرتبط قابل‌بررسی و پیگیری باشد.

نظر شما