شناسهٔ خبر: 48650929 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

یونان کشته شدن شهروند ترکیه در مرز کشورش را تکذیب کرد

صاحب‌خبر -

شفقنا- وزارت خارجه یونان اتهامات آنکارا علیه آتن را در رابطه با کشته شدن یک شهروند ترکیه در شهر مرزی رد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از آرتی عربی روسیه، آنکارا پیشتر یادداشت اعتراض خود را به آتن درباره حادثه تیراندازی روز شنبه از طرف یونان در رودخانه اوروس که دو کشور را از یکدیگر جدا می کند، ارائه کرد.

وزارت خارجه ترکیه از یونان خواست در خصوص کشته شدن یک شهروند ترکیه ای در منطقه مرزی تحقیق کند و آنکارا را از نتایج آن مطلع کند. تیراندازان را محاکمه کند و اقدامات لازم را برای اطمینان از تکرار این حادثه و پرداخت غرامت به خانواده فرد قربانی انجام دهد.

در بیانیه وزارت خارجه یونان آمده است: کاردار یونان تمام اتهامات ترکیه درباره حادثه اوروس را رد می کند.

در این بیانیه آمده است: دیپلماسی یونان توجه طرف ترکیه ای را به مسئولیت حفاظت از مرزهای خود و جلوگیری از فعالیت قاچاقچیان انسان و مهاجرت غیرقانونی جلب کرده است.

رسانه های یونانی به نقل از منابعی آگاه گفته اند که این حادثه دو شهروند ترکیه (یکی کشته و دیگری نجات یافته) را هدف قرار داده زیرا در قاچاق مهاجران از طریق مرز نقش داشتند و ظاهراً یکی از آنها در حالت عادی نبوده است.

این منابع تأیید کردند که ارتش و پلیس یونان تحقیقاتی را درباره این حادثه انجام داده اند و اگر طرف ترکیه ای وظیفه خود را برای جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی انجام می داد، چنین حوادثی رخ نمی داد.

این خبر را در آرتی عربی می توانید ببینید.

نظر شما