شناسهٔ خبر: 48650794 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

المپیک و پارالمپیک

یک ایتالیایی سریعترین مرد المپیک شد | اهدای دو مدال طلا در یک رشته

دونده ایتالیایی به نام یاکوبس عنوان قهرمانی مسابقات دو ١٠٠ متر بازی های المپیک را به خود اختصاص داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مهر به توکیو، مرحله نهایی مسابقات دو ١٠٠ متر مردان امروز در استادیوم ملی توکیو برگزار شد.

"آکادنی سیمبینه" از افریقای جنوبی، "مارسل یاکوبس " از ایتالیا،ژارنل هیوز" از بریتانیا، “فرد کرل از آمریکا، “بینگ تاین سو” از چین،رونی بیکر” از آمریکا و “ادگوکه” از نیجریه و “دیگراسه” از کانادا شرکت کنندگان در این مرحله از مسابقات بودند.

رقابت میان این شرکت کنندگان با قهرمانی مارسل یاکوبس به پایان رسید، وی با ثبت رکورد ٩.٨٠ عنوان قهرمانی دو صد متر را به خود اختصاص داد.

یاکوبس در حالی عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد که نتوانست رکورد یوسین بولت را بشکند. بولت در المپیک ریو با رکورد ٩.۶۳ قهرمان شد.

 اتفاقی عجیب در المپیک توکیو/اهدای دو مدال طلا در یک رشته

در روز دهم رقابت های المپیک توکیو و در رشته پرش ارتفاع دو ورزشکار از ایتالیا و قطر هر دو به مدال طلا دست یافتند.

اتفاقی عجیب در المپیک توکیو,دونده ایتالیایی به نام یاکوبس

به گزارش فارس، در رقابت های دوومیدانی و در بخش پرش از ارتفاع، دو ورزشکار از ایتالیا و قطر رکورد یکسانی را بدست آوردند که در نهایت در اتفاقی عجیب، برای کسب عنوان قهرمانی مسابقه ای دیگر برای آن ها در نظر گرفته نشد.

بر این اساس پس از ثبت رکورد برشیم موتاز از قطر، تانمری جیانمارکو از ایتالیا نتوانست از مانع درنظر گرفته شده عبور کند تا در نهایت به رکورد مشترک با این ورزشکار قطری دست یابد.

در نهایت داور این رشته پس از سوال از ورزشکار قطری، برای ادامه کار و موافقت این ورزشکار با پایان مسابقه، تصمیم می گیرد که مسابقه دیگری برای تعیین قهرمان درنظر نگیرد و هر دو ورزشکار را قهرمان اعلام کرد تا مدال طلا به هر دو ورزشکار اهدا شود و در جدول رده بندی هم لحاظ گردید.

ورزشکار ایتالیایی پس از این اتفاق، شادمانی زاید الوصفی رااز خود نشان داد.

اتفاقی عجیب در المپیک توکیو,دونده ایتالیایی به نام یاکوبس

نظر شما