شناسهٔ خبر: 48650772 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

افزایش تصاعدی بیماران کرونایی در گیلان؛ ۳۷۷ بیمار جدید بستری شدند

گروه استان‌ها- معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به رشد تصاعدی بیماران کرونایی در گیلان گفت: ۳۷۷ بیمار جدید در ۲۴ ساعت گذشته در گیلان بستری شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آبتین حیدرزاده شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به کاهش میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در گیلان اظهار داشت: طبق بررسی‌های انجام شده چند دلیل برای پایین بودن میزان استفاده از ماسک در گیلان ارزیابی شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: نخستین علت این است که برخی از افراد اظهار می‌کنند یک بار به کرونا مبتلا شده‌ و دیگر مبتلا نمی‌شوند؛ گروه دیگر در توجیه عدم استفاده از ماسک عنوان می‌کنند که از ابتدای آغاز شیوع کرونا بیمار نشده‌اند بنابراین از این پس نیز بیمار نمی‌شوند.

وی افزود: متأسفانه دو گروه مذکور با این تصورات از زدن ماسک امتناع می‌کنند و در بین آن‌ها هر روز افرادی هستند که به‌دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند همچنین تعداد اندکی نیز عدم دسترسی به ماسک و گران بودن آن را دلیل ماسک نزدن خود عنوان کردند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خاطرنشان کرد: از این رو از سازمان‌هایی که می‌توانند تقاضا داریم ماسک‌های ارزان و یا رایگان در اختیار افراد کم‌برخوردار قرار دهند تا همه افراد در تمام ساعات بیرون از منزل ماسک بزنند.

حیدرزاده با بیان اینکه افراد برای حضور در مراکز خرید پرتجمع و شلوغ ترجیحاً از دو ماسک استفاده کنند عنوان کرد: افراد ماسک‌های سه‌لایه یک‌بار مصرف را بیش از یک‌بار استفاده نکنند لذا ماسک‌ پس از خیس شدن قابل استفاده مجدد نیست.

وی گفت: متأسفانه 377 بیمار کرونایی در 24 ساعت گذشته در بیمارستان‌های گیلان بستری شدند و تعداد کل بستری‌شدگان کرونایی در گیلان به بیش از هزار و 250 نفر رسید همچنین بیش از 250 بیمار کرونایی نیز در شرایط وخیم به سر می‌برند.

انتهای پیام/614/س

نظر شما