شناسهٔ خبر: 48650528 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

این دارو برای بیماران کرونایی جادویی است؟

یکی از داروهایی که برای درمان بیماران کرونایی مورد استفاده قرار می گیرد به دارویی جادویی تعبیر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیلی میل، داروی «استروئید دگزامتازون» به طور فزاینده ای برای بیماران مبتلا به کرونا تجویز می شود تا از نیاز آنها به درمان در بیمارستان جلوگیری شود.

بر اساس گزارش ها این دارو از پیشروی بیماری جلوگیری می کند.

این استروئید ، که میزان آسیب در ریه ها را کاهش می دهد  بیشتر در بیمارستان استفاده می شود و نیاز بیماران به دستگاه های تنفسی را کاهش می دهد.

یک مطالعه که توسط سرویس خدمات بهداشتی انگلستان در اوایل سال جاری انجام شده تخمین زد که این استروئید حداقل 22 هزار نفر را در بریتانیا و یک میلیون نفر را در سراسر جهان نجات داده است.

یکی از پزشکان عمومی سرویس خدمات بهداشتی انگلیس گفت:  این نجات زندگی است. این دارو کار می کند و منطقی است که آن را به افراد بیشتری بدهید تا از شکل گیری بیماری شدید در آنها جلوگیری شود.

برخی دیگر داروی دگزامتازون را یک پیروزی بزرگ در برابر بیماری کرونا قلمداد می کنند.

این مطالب پس از آن بیان شد که یک مطالعه در دانشگاه آکسفورد بر روی بیش از 2 هزار بیمار مبتلا به کرونا به مدت 10 روز مورد بررسی قرار گرفت. برای این بیماران یک دوره مصرف داروی دگزامتازون تجویز شده بود.

برای بیمارانی که به اندازه کافی بیمار بودند و نیاز به اکسیژن داشتند  خطر مرگ یک پنجم کاهش یافت و برای بیمارانی که به طور جدی از دستگاه های تنفسی مکانیکی استفاده می کردند  خطر مرگ بیش از یک سوم کاهش یافت.

استفاده از دگزامتازون برای بیمارانی که به اکسیژن احتیاج دارند نیز مرسوم است.

البته دگزامتازون در انگلیس فعلا برای بیمارانی که در خانه هستند و نیازی به بستری شدن ندارند تجویز نمی شود اما توصیه ها بر این است که این دارو به خانه ها هم برسد.

نظر شما