شناسهٔ خبر: 48650493 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

تنش امنیتی در جنوب بیروت [+واکنش حزب‌الله]

صاحب‌خبر -

ایسنا نوشت: رسانه‌های لبنان از تنش امنیتی در منطقه خلده در جنوب بیروت؛ جایی که شاهد تیراندازی از منابع متعدد بود، خبر دادند به طوریکه شهروندان ناگزیر به ترک خودروهایشان در وسط راه و ترک محل شدند. نحیب میقاتی در واکنش به این حادثه طرفین درگیری را به خویشتن‌داری فراخواند.

به گزارش سایت شبکه الجدید، مسیر از خلده به سمت بیروت به دلیل تیراندازی شدید از سوی منابع متعدد بسته شده است و برخی شهروندان خودروهایشان را وسط راه رها کردند.

سایت “لبنان ۲۴” نیز گزارش داد، منطقه خلده شاهد تنش گسترده در حین عبور موکب تشییع شهروند لبنانی “علی شبلی” بود که روز گذشته در حادثه انتقام گیری به دست جوانی از آل غصن از عشایر عرب کشته شد.


صدای تیراندازی و شلیک آر پی جی به شدت در منطقه دوحه عرمون و دو سمت اتوبان خلده به گوش می‌رسید که موجب وحشت ساکنان محل شد.

مردی از عرب خلده لبنان شب گذشته یک شهروندان لبنانی به نام علی شبلی را در جریان مراسم عروسی در منطقه الجیه به قتل رساند که در پی واکنش به یک مساله‌انتقام جویی بود.

همچنین شبکه المنار افزود: علی شبلی در جنایتی وحشتناک در جریان حضورش در یک مراسم عروسی در منطقه خلده به دست فردی به نام احمد زاهر غصن به شهادت رسید. احمد زاهر حسن ازساعات پیش توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

خبرنگار روسیا الیوم در لبنان نیز گفت در درگیری‌های امروز در منطقه خلده در جنوب بیروت چهار تن کشته و ۱۰ تن زخمی شدند.

این خبرنگار افزود، درگیری‌ها بین نیروهای حزب‌الله لبنان و عرب خلده رخ داده است. تماس‌ها بین احزاب و سیستم‌های امنیتی برای کنترل اوضاع خلده در جریان است.

نجیب میقاتی، نخست‌وزیر مکلف لبنان نیز در واکنش به این حادثه گفت: ارتش حضور خود را برای کنترل اوضاع و توقف درگیری در منطقه خلده تقویت خواهد کرد.

او خواستار خویشتن‌داری و عدم کشیده شدن به سمت درگیری، انتقام‌جویی و کشتار شد.

حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: از بابت حادثه تاسف بار و دردناک برای شهید مظلوم علی شبلی در منطقه الجیه متاسفیم؛ کسی که عملا قربانی عصبیت شده و به دور از منطق دین و کشور جان خود را از دست داد.

حزب‌الله لبنان مخالفت قاطع خود را با انواع کشتار و مباح شمردن محرمات ابراز داشت و از سازمان‌های امنیتی و قضایی خواست به مواخذه جنایتکاران و شرکت‌کنندگان در این جنایت بپردازند و تحریک‌کنندگان را تحت پیگرد قرار دهند.

این حزب‌ شهادت علی شبلی را به خانواده‌اش تسلیت گفت و از خداوند برای آنها طلب صبر کرد و افزود، دولت باید به وظیفه خود در خصوص پیگرد و مواخذه جنایتکاران عمل کند.

انتهای پیام

نظر شما