شناسهٔ خبر: 48650349 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تامین ۸۰ درصد آب آشامیدنی و ۹۵ درصد آب صنعت استان از دشت‌های ممنوعه!

نایب‌رئیس فراکسیون دانش‌بنیان مجلس شورای اسلامی: تخصیص آب‌های سطحی در استان در مقایسه با میانگین کشوری قابل مقایسه نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری صداوسیمای مرکز زنجان؛ نماینده مردم شهرستان‌های زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران استان طرح صیانت از فضای مجازی را واقع نگرانه و آینده نگرانه ندانست.
طاهری نایب‌رئیس فراکسیون دانش‌بنیان مجلس شورای اسلامی با تبیین روند توسعه روز افزون حوزه دیجیتال و الکترونیک گفت: در تدوین طرح‌ها و قوانین در خصوص فناوری اطلاعات و حوزه فضای مجازی نباید فقط گذشته و یا دو سه روز آینده را ببینیم.
طاهری با تبیین اهمیت برنامه ریزی برای حل مشکل آب دراستان تامین ۸۰ درصد آب آشامیدنی و ۹۵ درصد‌ی آب مورد نیاز صنعت استان از دشت‌های ممنوعه یکی از مهمترین دغدغه‌های استان دانست و گفت: تخصیص آب‌های سطحی دراستان در مقایسه با میانگین کشوری قابل مقایسه نیست.
نماینده مردم شهرستان‌های زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با ناکافی دانستن تنها منبع آب آشامیدنی شهر زنجان از محل سد تهم گفت: حجم مخزن سد مشمپا قرار بود ۷۰۰ میلیون مترمکعب باشد که در سایه غفلت مسئولان استان ، این میزان به ۳۵۰ میلیون مترمکعب رسیده است و با توجه به این میزان حجم مخزن ، اعتبار ساخت اختصاص می‌دهند.
وی با اشاره به پیشرفت ۷۰ درصدی طرح‌های سد مراش و بلوبین ، اعتبارات این طرح‌ها را قطره‌چکانی خواند و گفت: تکمیل سد‌های در دست ساخت استان یک ضرورت است.
طاهری با اشاره به وجود ۱۸ رودخانه در حوزه آبریز قزل‌اوزن ساخت سد‌های کوچک و زود بازده در این حوزه را عامل توسعه پایدار در این منطقه دانست.
نماینده مردم شهرستان‌های زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی اجرای طرح‌های آبخیزداری را هم در مدیریت منابع آب موثر و راهگشا برشمرد.

<div id="video-display-embed-code_6790116"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3181182/6790116?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما