شناسهٔ خبر: 48650311 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بسته خبرهای کوتاه خراسان رضوی

مشهد- ایرنا- پاسخگویی سامانه هوشمند سوخت تربت‌ حیدریه به سه هزار و ۵۰۰ متقاضی، پرورش ماهی زبرافیش در گروه ژنتیک دانشکده علوم پزشکی مشهد و برگزاری مسابقات قرآن کریم در تیپ ١٧٧ تربت‌حیدریه عناوین اخبار کوتاه روز یکشنبه خراسان رضوی است.

صاحب‌خبر -

تربت‌ حیدریه- مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه تربت‌ حیدریه گفت: سامانه هوشمند سوخت این منطقه، از ابتدای امسال پاسخگوی افزون بر سه هزار و ۵۰۰ شهروند به ‌صورت غیرحضوری و حضوری بوده است. جواد بلندی روز یکشنبه در گفت و گو خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد، هزار و ۵۶۱ نفر برای حذف رمز و رفع اشکال کارت هوشمند سوخت به نواحی زیر پوشش مراجعه و پاسخ خود را دریافت کرده اند. وی ادامه داد: با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا و فراهم شدن امکان پاسخگویی غیرحضوری برای مراجعان، هزار و ۸۶۰ نفر از شهروندان نیز مشکلات خود را از طریق تماس تلفنی پیگیری و پاسخ خود را دریافت کردند. 

مشهد- مدیر گروه ژنتیک پزشکی و پزشکی مولکولی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برای نخستین بار، پرورش ماهی "زبرافیش" باتوجه به شباهت زیاد ژن‌های این ماهی به ژن انسان، از حدود یک سال پیش در گروه ژنتیک دانشکده پزشکی این دانشگاه، برای اهداف مهندسی ژنتیک آغاز شده است.به گزارش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر مجید مجرد افزود:  مراحل پرورش، تخم گیری، زادآوری و تکثیر این ماهی با تلاش پژوهشگران این بخش راه اندازی شده است. وی ادامه داد: ایجاد مدل حیوانی یک بیماری برای بررسی و شناخت آن بسیار ارزشمند است و از سوی دیگر امکان آزمایش روش‌های درمانی جدید و پایش میزان موثر بودن آنها را نیز فراهم می کند. 

تربت‌حیدریه- مرحله مقدماتی چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کارکنان پایور و وظیفه نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران به صورت حضوری، روز یکشنبه با حضور ١٢٠ قاری در تیپ ١٧٧ متحرک هجومی شهید نصر اصفهانی تربت‌حیدریه برگزار شد. مسوول قرآن، عترت و نماز تیپ ١٧٧ متحرک هجومی نزاجا در این خصوص گفت: شرکت کنندگان در رشته‌های قرائت، تحقیق و ترتیل، حفظ یک، سه، پنج، ۱۰، ۱۵، ۲۰ و ۲۵ جزء و حفظ کل قرآن، اذان و مفاهیم سطح یک (زیر دیپلم) و سطح ۲ (بالای دیپلم) براساس جزء ۲۴ تفسیر نمونه رقابت و از بین آنان ۲۵ نفر به مرحله بعدی مسابقات راه پیدا کردند. سیدمحمود سیدی افزود: برگزیدگان این مرحله در بین یگان‌های نیروی زمینی ارتش نیمه نخست شهریور امسال به صورت غیرحضوری نیز به رقابت خواهند پرداخت.

نیشابور- فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور از شناسایی و دستگیری ۲ متهم به قتل تحت تعقیب در این شهر خبر داد. به گزارش  یکشنبه پایگاه خبری پلیس سرهنگ علیرضا حسینعلی‌زاده گفت: در پی رصدهای کارآگاهان دایره مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی ۲ عامل رعب و وحشت و اخلال در نظم و امنیت عمومی این شهرستان که تحت تعقیب بوده و قصد فرار از چنگ قانون را داشتند ردزنی شدند تا این که ماموران با استفاده از قانون به کارگیری سلاح و شلیک چندین تیر، خودروی متهمان را متوقف و ایشان را دستگیر کردند. وی اضافه کرد: این متهمان به اتهام تیراندازی و شرکت در نزاع دسته جمعی و قتل در تاریخ هجدهم تیرماه امسال و اخلال در نظم و امنیت عمومی تحت تعقیب قضایی بودند و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.
 

نظر شما