شناسهٔ خبر: 48650307 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

عملیات اطفای حریق نیروهای مسلح کشورمان در ترکیه

عملیات اطفای حریق جنگل‌های ترکیه با مشارکت یک فروند هواپیما و سه بالگرد از اسکادران وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران با تمام قوا ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش حمید کاملی خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از استان موغلا در جنوب غرب ترکیه، عملیات اطفای حریق جنگل‌های ترکیه با مشارکت یک فروند هواپیما و سه بالگرد از اسکادران وزارت دفاع کشورمان با تمام قوا ادامه دارد.

پنج روز از آغاز آتش سوزی جنگلی در ترکیه می‌گذرد، اما شعله‌های آتش به علت وزش باد شدید همچنان با سرعت در حال گسترش است.

<div id="video-display-embed-code_6790096"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3181180/6790096?width=350&height=250"></script></div>

اظهارات: کادر فنی اسکادران اطفای حریق وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح ایران

به گفته مقامات ترکیه، ظرف این پنج روز ۹۳ آتش سوزی جنگلی از ۱۰۹ حریق رخ داده در ۱۸ استان این کشور مهار شده، اما هشت منطقه از جمله ماناوگات، مارماریس، مرسین، عثمانیه، بودروم و ... همچنان درگیر بزرگترین آتش سوزی جنگلی تاریخ ترکیه است.

در این آتش سوزی‌ها تا کنون پنج نفر کشته، ده‌ها تن زخمی شده اند و صد‌ها هکتار جنگل و تآسیسات گلخانه‌ای و ده‌ها خانه به خاکستر تبدیل شده است. دولت ترکیه، مناطق فوق را منطقه بحرانی اعلام کرده و قول داده است مشکلات آسیب دیدگان در اسرع وقت رفع شود.

 

نظر شما