شناسهٔ خبر: 48650277 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سرپرست شبکه بهداشت و درمان:

ظرفیت بستری بیمارستان سلسله تکمیل است

خرم‌آباد- ایرنا - سرپرست شبکه بهداشت و درمان سلسله گفت: ظرفیت بستری بیماران کرونایی در بیمارستان امام خمینی(ره) این شهرستان تکمیل شده است و تعدادی از بیماران به ناچار در بخش اورژانس بستری هستند.

صاحب‌خبر -

دکتر کرم حسین حسنوند روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ۵۴ تخت از بخش های عادی بیمارستان ۶۴ تختخوابی امام خمینی (ره) به بیماران کرونایی اختصاص یافته است، اظهار داشت: تعداد ۹ نفر نیز به ناچار در بخش اورژانس و سه نفر نیز در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

وی با اشاره به مرگ یک بیمار کرونایی در این بیمارستان طی شب گذشته ادامه داد: تعداد بستری های مبتلا به کووید ۱۹  بسیار افزایش یافته است و در صورت ادامه این وضعیت شاهد فاجعه انسانی خواهیم بود.

وی افزود: سرعت افزایش بستری در خیز سراسری پنجم کرونا به مراتب بیشتر از موج های قبلی است و مردم باید به شدت توصیه های بهداشتی ستاد مدیریت کرونا را جدی بگیرند. 

حسنوند ادامه داد: ضروری است مسوولان شهرستان بلافاصله نسبت به اعمال تعطیلی، شامل تمامی ادارات دولتی، شرکت ها و اصناف غیر ضروری، منع کامل سفر شامل خودروهای شخصی و وسایل نقیله عمومی، جلوگیری از فعالیت تالارهای عروسی، بیرون بر شدن همه رستوران و غذاخوری ها، محدودیت جدی تردد شامگاهی و اعمال جرایم سنگین برای برگزاری هرگونه مراسم، تجمعات غیرضروری یا عبور و مرور خودروهای شخصی اقدام کنند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان سلسله تصریح کرد: تعداد زیادی از مسافران داخل و خارج از استان نیز که جهت تفریح به مناطق توریستی کهمان، سراب هنام، سراب زز و پارک های سطح شهر می آیند و برخی نیز با مهمانی های  فامیلی، آیین‌های خاکسپاری و مراسم ترحیم به شیوع کرونا دامن زدند.

حسنوند با تاکید بر اینکه درصورت افزایش بیماران کرونایی برپایی بیمارستان صحرایی ضرورت پیدا می کند گفت: مادامی که همه مردم همدلی و همکاری لازم را با ستاد مدیریت کرونا نداشته باشند و تمامی پروتکل های بهداشتی را به درستی رعایت نکنند موارد روزانه ابتلا و مرگ و میر کرونا روند افزایشی دارد.

وی تاکید کرد: خاضعانه از مردم شهرستان درخواست داریم برای جلوگیری از مرگ خانواده و بستگانشان دستورالعمل های بهداشتی را جدی بگیرند و از برگزاری مراسم و گردهمایی ها اجتناب نمایند.

تاکنون ۱۳۳ هزار و ۱۳۴ بیمار مبتلا به کرونا در لرستان شناسایی شده و یکهزار و ۹۹۲ نفر از این تعداد جان باخته اند.

نظر شما