شناسهٔ خبر: 48649906 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

طلسم ۱۱ ساله اصفهان شکسته شد/

استاندار اصفهان: بهره‌برداری مناسب از مرکز همایش‌های بین‌المللی اهمیت زیادی دارد

استاندار اصفهان گفت: برای نگهداری و استفاده از مرکز همایش‌های بین‌المللی و هدر نرفتن هزینه مردم باید استفاده از این مکان در دستور کار مسئولان آینده قرار گیرد،زیرا در غیر اینصورت ضرر کرده ایم و هزینه‌های این مکان نباید بار بیشتری بر دوش مردم اصفهان باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس رضایی، عصر امروز_ یکشنبه ۱۰ مردادماه_ در آئین افتتاح مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان اظهار کرد: از دست اندرکاران این مجموعه بزرگ از جمله مبتکران این طرح، سازندگان، طراحان، شروع کنندگان، ادامه دهندگان، شهرداران، شورای شهر قبلی و کنونی و همه کارگران، مهندسان و کسانی که در ساخت این بنا نقش داشتند، تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی با بیان اینکه این بنا می‌تواند یکی از افتخارات اصفهان بوده و منجر به توسعه اصفهان شود، افزود: تقریباً اوایل اسفند ۹۸ قرار بود اجلاس سران ایران، ترکیه و شوروی در ایران برگزار شود، پس از بررسی شهرهای تبریز، شیراز و مشهد، اصفهان به عنوان مناسب‌ترین شهر برای برگزاری این اجلاس انتخاب شد.

استاندار اصفهان گفت: پس از بررسی‌های انجام شده از هتل عباسی اصفهان در نهایت سالن اجتماعات این هتل برای برگزاری همایش نامناسب شناخته شد که در همان زمان و از همانجا فکر کردم برای توسعه مرکز همایش‌های بین‌المللی باید تمام تلاش لازم به کار گرفته شود.

رضایی افزود: دو بار آقای دکتر ظریف به اصفهان سفر کرده و از این مجموعه بازدید کرد، دکتر واعظی نیز از این سالن بازدید کرد، هر بار آقای مهندس مظفر را دیدیم که با خلوص زیاد تلاش می‌کردند و پیگیر تأمین بودجه این سالن بودند؛ خدا را شاکریم که این سالن به اتمام رسید.

وی تصریح کرد: اما در شرایط کنونی بهره برداری از این سالن از احداث آن مهم‌تر است که باید تلاش کنیم این سالن مورد بهره برداری مناسب قرار گیرد.

استاندار اصفهان گفت: بیش از هزار میلیارد تومان پول مردم اصفهان برای این مکان هزینه شده است و اگر بخواهیم بهره برداری داخلی انجام دهیم ممکن است، موفق نباشد.

رضایی افزود: هزینه‌های نگهداری این سالن مسئله مهمی برای شهر خواهد بود، در جلساتی که با رئیس جمهوری داشتم موضوع استفاده از اینجا مطرح شد، در سفری که وزیر صمت قطر به ایران داشت از این سالن بازدید کرد و بسیار خوشحال شد و گفت می‌توانند در اینجا سرمایه گذاری کنند، البته استکبار جهانی جلو اینها را گرفته و به همین دلیل این کار عملیاتی نشده است.

وی تصریح کرد: فکر می‌کنم برای نگهداری و استفاده از این مرکز و هدر نرفتن هزینه مردم باید استفاده از این مکان در دستور کار مسئولان آینده قرار گیرد، زیرا در غیر این‌صورت ضرر کرده‌ایم و هزینه‌های این مکان نباید بار بیشتری بر دوش مردم اصفهان باشد.

استاندار اصفهان گفت: فکر می‌کنم مسئولان آینده شهر و استان رسالت بزرگی برای بهره برداری از این مکان بر عهده دارند و در نهایت شهر ضرر نکرده است، اگر دکتر نوروزی می‌خواست امروز این سالن را احداث کند بیش از پنج برابر باید هزینه می‌کرد.

رضایی افزود: اصفهان مهد تفکر و خلاقیت است و هنر اصفهان باید جایی ظهور و بروز می‌کرد، کار زیبایی شهرداری در بخش وی آی پی نمایشگاه انجام داده است، این کارها حاکی از زنده بودن این شهر و مدیریت پویا و توسعه طلب شهر اصفهان است.

وی تصریح کرد: این سالن در توسعه اقتصادی و اشتغال استان تأثیر بسزایی خواهد داشت در واقع هنر و خلاقیت اصفهان با چنین مراکزی هر روز بیش از پیش در نزد جهانیان مطرح خواهد شد.

استاندار اصفهان در ادامه با تاکید بر اینکه وضعیت کرونا در استان و کشور مناسب نیست، گفت: در استان ما به دلیل زحمات کادر درمان تعداد مرگ و میر نسبت به جمعیت کمتر از سایر استان‌ها است اما در هر صورت لازم است بیشتر مواظب سلامت خود باشیم.

رضایی افزود: امروز ضرورت دارد پروتکل‌های بهداشتی بیشتر رعایت شود، اگر میگوییم اصفهان پایتخت فرهنگی جهان اسلام است، این تفکر در مقام عمل و رعایت بهداشت نیز باید نمایان شود تا به سمت سلامت حرکت کنیم.

نظر شما