شناسهٔ خبر: 48649859 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

طلوع نیوز: درگیری‌ها در هرات افغانستان شدت گرفت

تهران- ایرنا- شبکه طلوع نیوز یکشنبه شب گزارش داد که درگیری میان نیروهای دولت و طالبان در بخش‌هایی از شهر هرات افغانستان برای چهارمین روز پیاپی ادامه دارد و شدت بیشتری گرفته‌ است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از این رسانه افغان، درگیری ها در روستاهای غرب شهر هرات بشدت ادامه دارد و نیروهای امنیتی از خط مقدم در جنوب شهر نیز اندکی عقب‌نشینی کرده‌اند.

همزمان با افزایش درگیری ها صدها نیروی ویژه دولت از کابل به هرات اعزام شده اند. عبدالرحمان رحمان معاون ارشد امنیتی وزارت امور کشور افغانستان که رهبری نیروهای ویژه را به‌عهده دارد، از آغاز عملیات گسترده علیه طالبان در شهر هرات خبر می‌دهد.

رحمان همچنین افزود: با جمعی از نیروهای امنیتی از کابل آمده‌ایم و به نیروهای امنیتی در هرات پیوسته ایم. برای حفظ جان، مال و ناموس مردم هرات هرچه زودتر اقدام می‌کنیم.

عبدالصبور قانع فرماندار هرات نیز گفت: در پل مالان درگیری است و در آنجا جلو حمله‌های طالبان گرفته می‌شود. البته بعضی اوقات خط مقدم عقب و جلو می‌شود اما به این معنا نیست که خط جنگ شکسته باشد.

براساس آمار بیمارستان محلی هرات در درگیری های چهار روز گذشته در جنوب شهر هرات، بیست تن از جمله ۱۶نظامی جان باختند و بیش از ۹۰تن از جمله  ۷۰نظامی زخیم شده اند. مقام‌های امنیتی هرات همچنین از وارد کردن تلفات سنگین به طالبان خبر می‌دهند.

طلوع نیوز: درگیری‌ها در هرات افغانستان شدت گرفت

برخی منابع خبری افغانستان به نقل از جیلانی فرهاد سخنگوی استانداری هرات این کشور نوشته اند که برای عقب زدن جنگجویان طالبان علاوه بر هواپیماهای جنگی دولت افغانستان ، جنگنده های بی ۵۲ آمریکایی نیز مواضع طالبان را در هرات بمباران کرده اند.

نظر شما