شناسهٔ خبر: 48649854 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مستندی از پشت پرده‌ المپیک، ساخته شد/ شروعِ سریالی اقتباسی از شبکه چهار

قرار است از فردا سریالی جدید از شبکه چهار پخش شود، در حالی که تلویزیون می‌خواهد با رقایتی جدید وارد عرصه شناسایی و معرفی شرکت‌‌های دانش‌بنیان شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در بسته خبری امروز رادیو و تلویزیون خبرهایی همچون شفاف‌سازی طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای‌مجازی، پخش سه نمایش رادیویی جدید از سه شبکه رادیو فرهنگ، نمایش و جوان، پخش مینی سریال "سرباز گمنام" از شبکه چهار، مستند "عملیات المپیک" روی آنتن شبکه سه و آغاز تصویربرداری مسابقه تلویزیونی "کارویا" به همراه جزئیات در ادامه آمده است:

رادیو  و  شفاف‌سازی طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای‌مجازی
 
با اعلام آمادگی مجلس برای برگزاری جلسات کمیسیون ویژه  بررسی «طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای‌مجازی » رادیو نیز برای پخش زندۀ این جلسات اعلام آمادگی کرد.

رادیو به عنوان رسانه‌ای در دسترس و به لحظه، بررسی و انعکاس مسائل مختلف جامعه را برعهده دارد و این روز ها که درباره «طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی»  فضای عمومی کشور را به خود اختصاص داده ضمن پرداختن در همه شبکه‌های رادیویی؛ رادیو گفت‌وگو نیز به عنوان رسانه نخبگان، در واکنش به ابهامات این طرح آمادگی خود را برای پخش زنده جلسات کمیسیون ویژه مجلس برای بررسی آن اعلام کرد.
 
در این راستا کوچک‌زاده مدیر رادیو گفت‌وگو ضمن اعلام آمادگی این شبکه به منظور انعکاس مشروح مذاکرات کمیسیون مجلس به صورت زنده گفت: یکی از مسائل اجتماعی مطروحه در سپهر رسانه‌ای امروز کشور و افکار عمومی، «طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای‌مجازی» است که چند روزی است در مجلس شورای اسلامی و همچنین بین مردم و نخبگان مورد بحث و بررسی است. طرحی که 6 مراد 1400 ، با 121 رای موافق نمایندگان ، بررسی آن براساس اصل 85 قانون اساسی به کمیسیون مشترک و ویژه ارجاع داده شد و البته موافقان و مخالفانی جدی هم در مجلس شورای اسلامی و هم در سطح جامعه دارد.  

با توجه به اینکه ابهامات زیادی حول این طرح نزد عموم مردم وجود دارد و این ابهام، ناشی از عدم اطلاع‌رسانی درست و ناآشنا بودن قاطبه جامعه با «محتوای» طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی است،تبلیغات شدید رسانه‌های معاند نیز موجد افزایش تشویش اذهان شده است.

کوچک‌زاده در پایان ابراز امیدواری کرد این پیشنهاد رادیو گفت‌وگو، باعنایت به بیش از یک دهه تجربه گفتمانی این شبکه «گفت‌و گومحور»، مورد اقبال واقع شود. بدون تردید از این مسیر، هم ابهامات موجود درباره طرح « صیانت از حقوق کاربران در فضای‌مجازی » قابل رفع خواهد بود و هم دغدغه بخشی از جامعه مرتفع خواهد شد. 

 

پخش مینی سریال «سرباز گمنام» از شبکه چهار سیما

مینی سریال جدید (سرباز گمنام - Tuntematon sotilas) که بر اساس اقتباسی از پرفروش ترین رمان (وینو لینا - Vaino linna) تولید شده از دوشنبه 11 مرداد، از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

این سریال پس از اتمام مینی سریال 5 اپیزودی «بانوی سفیدپوش» از بامداد دوشنبه 11 مرداد در جدول پخش این شبکه قرار می‌گیرد.

در داستان این سریال آمده است: در بحبوحه جنگ جهانی دوم از میان دو ارتش سرکوب گر آلمان نازی و روسیه تزاری، کشور فنلاند مجبور به اتحاد با نازی‌ها می‌شود، به همین دلیل، در سال 1939 ین کشور وارد جنگی به نام «زمستان» با ارتش استالین می‌شود. این سریال داستان کشاورزی فنلاندی را روایت می‌کند که همسر و فرزندانش را تنها گذاشته و با وجود نگرانی زیاد برای آنها، شجاعانه در صحنه نبرد حضور پیدا می‌کند.

این مینی سریال چهار قسمتی، محصول مشترک کشورهای فنلاند، بلژیک و ایسلنداست که در سال 2017 تولید و با استقبال مخاطبان و منتقدان روبرو شده است به طوری که از سایت تخصصی IMDB امتیاز 7.8 از 10 را کسب کرده است.

این سریال هر روز ساعت 24 پخش و در ساعت‌های 11 صبح و 18 همان روز بازپخش می‌شود.

سه نمایش جدید روی موج رادیو

سه نمایش رادیویی «سال‌های سربی»، «روزی که برکت آمد» و «دوسیه» از سه شبکه رادیویی فرهنگ، جوان و نمایش پخش می‌شوند.

نمایش «سال های سربی» درامی‌ با مضمون سیاسی- اجتماعی است که وقایع آن از سال‌های آخر حکومت رضا شاه آغاز و تا کودتای 28 مرداد ادامه می‌یابد. در این نمایش، شنونده ضمن دنبال کردن یک درام عاشقانه جذاب با جریان‌های اجتماعی و رویدادهای سیاسی که منجر به سقوط دولت ملی مصدق شد، آشنا می‌شود. «سال‌های سربی» به نویسندگی مرضیه رشید بیگی، سردبیری مجید نظری نسب، کارگردانی جواد پیشگر و تهیه کنندگی شهریار کرمی هر روز ساعت 1 بامداد و 15:30 از رادیو نمایش پخش می‌شود و ساعت 3 بامداد به روی آنتن رادیو فرهنگ می‌رود.

نمایش «روزی که برکت آمد» داستان مادربزرگ مقتدر یک خانواده است که به کما رفته و داماد بزرگ او زمام امور را به دست گرفته و قصد دارد با باجناقش زمین‌های ارثی خانواده را یک جا بفروشد این در حالی‌است که دو تا از نوه‌های مادربزرگ قصد دارند به سمت کار و تولید پیش بروند. این نمایش به نویسندگی علیرضا مهربانی، سردبیری شهلا دباغی، کارگردانی نازنین مهیمنی و تهیه‌کنندگی اشرف‌السادات اشرف‌نژاد هر روز ساعت 5:30 و 15:30 از رادیو نمایش پخش می‌شود و ساعت 2 بامداد به روی آنتن رادیو جوان می‌رود.

نمایش «دوسیه» که داستانی پلیسی دارد، درباره کاراگاه یحیا، مستنطق ارشد اداره تأمینات در دوره پهلوی اول است. او مأمور رسیدگی به پرونده‌ای درباره مفقود شدن یکی از خناسان شهر می‌شود که در بیابان‌های پایتخت مشغول کار روی پروژه‌ای کلیدی بوده است. کاراگاه تحقیقات را از همکاران او آغاز می‌کند اما سرنخ ها او را به سمت مقامات رده بالا سوق می‌دهد. «دوسیه» به نویسندگی امیرعطا جولایی، سردبیری ایوب آقاخانی، کارگردانی مهرداد عشقیان و تهیه‌کنندگی مهدی نمینی‌مقدم هر روز ساعت 1:30 و 22 از رادیو نمایش پخش می‌شود.

مستند «عملیات المپیک» روی آنتن شبکه سه

مستند 2 قسمتی «عملیات المپیک» به تهیه‌کنندگی امید طهرانی از شبکه سه پخش می‌شود.

«عملیات المپیک» نام تازه‌ترین مستند خانه تولیدات جوان است که به زودی از آنتن شبکه سه سیما پخش خواهد شد.

این مستند 2 قسمتی نخستین تجربه تهیه‌کنندگی امید طهرانی و اولین تجربه حسین الهام در مقام کارگردان است.

«عملیات المپیک» سعی کرده با نگاهی همه‌جانبه به مسئله تحریم ورزشکاران رژیم غاصب صهیونیستی از سوی ایرانیان و محرومیت‌ها و مشکلات پیش آمده برای ورزشکاران ایرانی بپردازد و برای حل این مسئله راهکارهایی را ارائه دهد.

نقطه عطف این مستند را می‌توان پرداختن به مسئله تعلیق ورزش جودوی ایران و مهاجرت سعید مولایی ورزشکار ایرانی دانست.

آغاز تصویربرداری مسابقه تلویزیونی «کارویا»

مسابقه «کارویا» با محوریت ارائه‌های آسانسوری بسیار کوتاه درصدد است تا با شناساندن ایده‌ها و طرح‌هایی که به محصول یا خدمات رسیده‌اند، علاوه بر حمایت مالی از آنها، فرصت سرمایه‌گذاری مردمی را نیز فراهم کند.

داوران فصل اول مسابقه تلویزیونی «کارویا» مشخص شده‌اند که با پایان مراحل تولید قرار است از رسانه ملی روی آنتن برود.

همچنین محمدرضا نوروزی روزنامه‌نگار و مروج علم نیز در این این برنامه به عنوان مربی و راهنمای گروه‌های شرکت کننده حضور خواهد داشت.

مسابقه تلویزیونی «کارویا» با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری ساخته می‌شود و در آن بیش از 100 شرکت دانش‌بنیان و استارتاپ به رقابت با یکدیگر می‌پردازند تا طرح‌های برتر شناسایی و مورد حمایت قرار گیرند.

آشنایی بیشتر با ثمره محصولات و خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های موفق و مزیت‌های اقتصادی ایران، مهمترین نکته‌ای است که در این مسابقه تلویزیونی مورد توجه قرار گرفته است.

عوامل مسابقه تلویزیونی «کارویا» عبارتند از؛ مهدی مهرنیا کارگردان، فائزه رمضانی مدیرپروژه و برنامه ریز، محمدجواد ترابی سردبیر، سیاوش رمضانلو مدیر تولید، محسن کالجی مدیر تصویربرداری، سعید احمدی مدیر صدابرداری، احسان هوشیارگر مدیر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی، محمدرضا نوروزی منتور، محمد اسفندیاری گرافیست، مرتضی شجاعی طراح صحنه و دکور، علی خسروی سرپرست تیم طراحی و جانشین تهیه کننده و احمد شفیعی تهیه‌کننده.

ساخت برنامه‌های طنز با مشارکت مردم

سامانه تعاملی رادیو صبا با هدف دریافت فایل های صوتی و مکتوب شنوندگان این شبکه، راه اندازی شد.

افتخاری مدیر رادیو صبا درباره راه اندازی سامانه «هدهد»  گفت: امروز یکی از مهمترین ماموریت های رسانه ای تعامل با مخاطب و تولید360 درجه است. رادیو صبا هم در این مسیر قرار دارد و بنا دارد بخشی از برنامه های خود را به تولیدات شنوندگان خود اختصاص دهد.

افتخاری با اشاره به راه اندازی برنامه «زیر چتر لبخند» افزود: این برنامه که هر شب ساعت 21 پخش می‌شود، یک برنامه تعاملی است و مخاطبان می توانند تولیدات طنز خود را به این برنامه ارسال کنند، این برنامه ضمن پخش آثار مردمی آنها را در یک مسابقه شرکت می‌دهد و برندگان هر فصل فرصت همکاری با شبکه را پیدا می کنند.

مدیر رادیو صبا این اتفاق را مختص یک برنامه ندانست و گفت: برنامه‌های «صباهنگ» و «یخ در بهشت» هم آثار مردمی را دریافت می‌کنند، «صباهنگ» طنزآهنگ‌های تولید شده و «یخ در بهشت» متون طنز تولید شده توسط شنوندگان را دریافت و در برنامه پخش می‌کنند.

افتخاری در پاسخ به این پرسش که آیا جشنواره تولیدات مردمی برگزار می‌شود؟ گفت: جشنوارهای مردمی برکات زیادی برای رادیو داشته و این راهی که آغاز شده است مقدمات راه‌اندازی جشنواره «زیر چتر لبخند» خواهد بود. اگر مخاطبان در ارسال اثر فعال ظاهر شوند حتماً جشنواره هم خواهیم داشت.

سامانه تعاملی «هدهد» از طریق پایگاه اینترنتی رادیو صبا به نشانی www.radiosaba.ir در دسترس عموم است.

انتهای پیام/
 

نظر شما