شناسهٔ خبر: 48649651 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رتبه نخست کنکور زبان خارجی: تمایلی برای حضور در کلاس‌های تقویتی نداشتم / برخی سئوالات کنکور غافلگیر‌کننده بود

گروه استان‌ها-رتبه اول کنکور سراسری زبان‌های خارجی با اشاره به اینکه برخی سوالات نسبت به سابقه کنکور از سطح بالاتری برخوردار بود گفت: برخی سوالات غافل‌گیر کننده بود و در مجموع کنکور ۱۴۰۰ سطح بالاتری داشت و دشوار بود.

صاحب‌خبر -

امیرحسین زرندی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به اینکه از شهرستان خوی در کنکور شرکت کرده و به رتبه نخست دست یافته است اظهار کرد: علت موفقیت من در کنکور بیشتر تلاش‌های خودم بوده تا به رتبه مطلوب رسیدم و تعطیلی مدارس برای بنده چندان مشکل‌ساز نبود.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر حمایت‌های خانواده و دبیران مدرسه که در یافتن منابع به من کمک می‌کردند در موفقیتم بسیار حائز اهمیت بود.

رتبه اول کنکور سراسری زبان‌های خارجی با اشاره به نقش کلاس‌های کنکور و تقویتی در آزمون گفت: بنده تمایلی برای حضور در کلاس‌های تقویتی نداشتم اما صرفا در سال پایانی با توجه به اینکه مدارس تعطیل شد، در برخی دروس و با کمک دبیران مدرسه خود در کلاس‌های خصوصی شرکت کردم اما در مجموع نظر مثبتی نسبت به حضور در کلاس‌های خصوصی ندارم و سعی می‌کنم که بیشتر خود تلاش کنم.

وی در ادامه افزود: تعطیلی مدارس نیز تاثیر مثبت یا منفی خاصی در نتیجه کنکور نداشت اما به نسبت، موافق بازگشایی مدارس هستم.

زرندی با اشاره به اینکه نظری در مورد برگزاری کنکور یا حذف آن ندارد اظهار داشت: همین که کنکور در زمان مقرر برگزار شد و به تعویق نیفتاد همین خود نقطه مثبتی است.

این کنکوری که در مدرسه استعدادهای درخشان تحصیل کرده است با اشاره به اینکه برخی سوالات نسبت به سابقه کنکور از سطح بالاتری برخوردار بود افزود: برخی سئوالات غافل‌گیر کننده بود و با توجه به اینکه در گروه زبان‌های خارجی ثبت نام کرده بودم نمی‌دانم که خارج از کتاب سئوالی طرح شده بود یا نه، اما در مجموع سطح بالاتری داشت و دشوار بود.

زرندی با توصیه به دانش‌آموزان کنکوری سال آینده بیان کرد: دانش آموزان اگر در برخی دروس دچار مشکل شدند نباید خود را گم کنند و یا اگر در آزمون مشاهده کردند که چند سوال پشت سر هم دشوار است، نباید روحیه خود را ببازند چون روحیه در کنکور بسیار مهم است و به جای استرس و ترس، از روی سوال دشوار رد شوند.

وی با اشاره به اینکه روزانه بین 6 تا هشت ساعت درس می‌خوانده است اظهار داشت: بنده به صورت متعادل به درس خواندن در طول شبانه روز می‌پرداختم و کیفیت مهمتر از کمیت است.

رتبه اول کنکور سراسری زبان‌های خارجی در پایان با شکرگزاری از خداوند متعال که فرصت و توفیق افتخارآفرینی برای شهر و خانواده نصیبش شد افزود: از خانواده نیز سپاسگذارم که منابع و امکانات را برایم فراهم کردند که در حد توان بتوانم خود را در کنکور نشان دهم و همچنین از دبیران و کارکنان مدارس نیز تقدیر می‌کنم.

انتهای پیام/7548/ش

 

نظر شما