شناسهٔ خبر: 48649619 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یک هزار و ۲۰۰ گروه جهادی در عرصه‌های مختلف استان مرکزی فعالیت دارند

اراک - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: بیش از یک هزار و ۲۰۰ گروه جهادی بسیج در عرصه‌های مختلف این استان در راستای خدمت رسانی به مستضعفان و مناطق محروم فعالیت مستمر دارند.

صاحب‌خبر -

"آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی" عصر یکشنبه با اشاره به سالروز پیام مقام معظم رهبری به اعضای گروه‌های جهادی در ۱۱ مرداد ماه سال ۹۸ افزود: تفکر جهادی یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی و برخواسته از ایمان و اراده الهی است که طی این سال‌ها مورد استقبال جوانان در قالب گروه‌های بسیج سازندگی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در گام دوم انقلاب اسلامی کشور نیازمند تقویت و ترویج کار جهادی در همه ابعاد و عرصه‌ها است، گفت: برای پیشرفت و تعالی در جامعه  باید روز به روز فرهنگ ایثار، جهاد و کار جهادی مورد توجه ویژه قرار گیرد چراکه اساس کار انقلاب، جهاد است.

امام جمعه اراک تاکید کرد: گروه‌های جهادی بسیج در سال‌های اخیر با حضور به موقع خود در حوادث و بحران‌ها علاوه بر اینکه منشا خدمات زیادی بوده‌اند همواره تهدیدات را به فرصت‌ها تبدیل کرده‌اند که نمونه آن حضور موثر در سیل و زلزله گذشته و همچنین مقابله با ویروس منحوس کرونا بود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: گسترش کیفیت و کمیت اردوهای جهادی باید در همه‌ عرصه‌ها و با رویکرد تخصصی انجام شود.

آیت الله دری نجف آبادی اظهار داشت: حضور بسیج و تفکر جهادی در طول انقلاب اسلامی همواره مشگل گشا بوده و هر زمان با تفکر و روحیه جهادی ادامه مسیر دادیم، دستاوردها و حماسه‌های بزرگی خلق شده و این مهم باید در گام دوم انقلاب اسلامی درس مهمی باشد.

امام جمعه اراک ورود بسیج سازندگی برای رفع آسیب‌های اجتماعی را یک ضرورت مهم عنوان کرد و گفت: همگان باید در این خصوص با برنامه ریزی و جدیت اقدام کنند چرا که رفع آسیب‌های اجتماعی، نیازمند مدیریت جهادی است.

تمامی اقدامات گروه‌های جهادی در مناطق محروم استان مرکزی از قبیل طرح‌های آبرسانی در حوزه طراحی و اجرا به‌ صورت رایگان انجام شده که علاوه بر صرفه‌جویی در منافع ملی گام مهمی در راستای صیانت از منابع آبی استان محسوب می‌شود.
لایروبی قنوات، کانال‌کشی مسیرهای آب کشاورزی، لوله‌گذاری مسیرهای انتقال آب، ساخت استخرهای ذخیره آب، پل بین مزارع و جاده‌های کشاورزی، مرمت و بازسازی مدارس از مهمترین طرح‌های بسیج سازندگی استان مرکزی در سال جاری است.

نظر شما