شناسهٔ خبر: 48649557 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اردبیل:

اعتلای فرهنگ و بصیرت‌افزایی نقش محوری شورای هماهنگی تبلیغات است

اردبیل - رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: اعتلای فرهنگ جمعی تاثیرپذیرفته از فرهنگ ناب محمدی و فرهنگ انقلاب اسلامی محوری‌ترین نقش شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسن باقری عصر یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران تمامی حوزه‌های حاضر در کشور را تاثیرپذیرفته از چالش‌های پیش روی فرهنگ دانست و اظهار کرد: ارتقای سطح فرهنگ جامعه با الگوگیری از فرهنگ ناب محمدی و انقلاب اسلامی در تمام چهار دهه گذشته از مهم‌ترین وظایف و نقش شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بوده که اتفاقاً این موضوع رویکرد این نهاد فرهنگی برای ادامه مسیر انقلاب و رسیدن به تعالی ملی است.

وی بصیرت‌افزایی، امیدآفرینی و دشمن‌شناسی را از دیگر رویکردهای اساسی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی عنوان و اضافه کرد: در این برهه از زمان و تاریخ تقویت مولفه‌هایی در اجتماع به کمک ایران اسلامی آمده و سربلندی کشور و انقلاب اسلامی را ادامه‌دار خواهد کرد که تقویت خودباوری، دشمن‌شناسی و همدلی و همزبانی از اصلی‌ترین این مولفه‌ها در کنار تشدید حس مردم نسبت به بصیرت جمعی است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همچنین خاطرنشان کرد: هر زمان در هر مقطعی به حضور شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در جامعه نیاز بوده این نهاد با تمام قوا در وهله اول با در نظر داشتن منافع عمومی مردم وارد عرصه شده است که نمونه بارز آن دوران سخت کروناست که این شورا با در نظر گرفتن سلامت عموم مردم و رعایت شیوه‌نامه‌ها هیچ یک از برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی خود را تعطیل نکرد.

حجت‌الاسلام باقری همچنین در بخشی از سخنان خود به حضور شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در رویدادهای حساس ملی را و تنش‌های عوامل خارجی و داخلی اشاره کرد.

اعتلای فرهنگ و بصیرت‌افزایی نقش محوری شورای هماهنگی تبلیغات است

وقت‌شناسی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی عامل تحسین رهبر انقلاب

این مسئول لحظه‌شناسی را خصوصیت بارز شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی دانست و گفت: در تمامی رویدادهای حساس و تنش‌زای داخلی همچون ۲۳ تیر ماه ۱۳۷۹ یا ۹ دی ماه ۱۳۸۸ شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با حضور به موقع خود در موضع حق توانست شرایط موجود را به نفع منافع داخلی تغییر داده و در کنار سایر نهادها و قوای کارآمد کشور که اتفاقاً اعضای اصلی این شورا و نهاد فرهنگی را هم تشکیل می‌دهند، در برابر هجمه‌های ستیزجویانه بایستد.

حجت‌الاسلام با اشاره به سالروز تأسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به فرمان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی یادآور شد: تأسیس این نهاد فرهنگی در ۱۲ مرداد ماه سال ۱۳۵۹ به فرمان امام (ره) که در حقیقت از نخستین نهادهای فرهنگی و مردمی در کشور بوده مهم‌ترین قدم در راستای حفظ حریم و آرمان انقلاب اسلامی بوده و در ۴۱ سال پیش این چارچوب به خوبی در بطن این شورا رعایت و اجرایی شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان به نخستین برنامه فرهنگی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در سال ۱۳۵۹ اشاره و تصریح کرد: در دهه فجر همان سال تأسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بود که نخستین برنامه این نهاد همگانی و برگزار شد و از آن روز حرکت‌های مؤثر و انقلابی این نهاد در عرصه فرهنگ انقلاب و عامه تداوم داشته است.

وی به اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اشاره و اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد، وزارت علوم و تحقیقات، وزارت جهاد کشاورزی، رسانه ملی، شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، سازمان بسیج مستضعفین، نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها، مرکز امور زنان و خانواده در کمیته امداد (ره)، نیروی انتظامی، ارتش همه از اعضای اصلی شورای اسلامی تبلیغات اسلامی هستند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همچنین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را نهادی مستقل از سازمان تبلیغات اسلامی عنوان و اذعان کرد: اتفاقات و حوادث مهم در کشور همواره این مهم را به اثبات رسانده است که شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نهادی مستقل بوده و مستقیماً با نظر رهبری در تمامی عرصه‌ها وارد شده و عمل کرده است و بی‌شک وظایف این نهاد فرهنگی و انقلابی اگر چه هم‌سو با تبلیغات اسلامی اما مغایر با وظایف این سازمان است.

حجت‌الاسلام باقری دفاع از حقوق مظلومان در تمام چهار دهه قبل را از دیگر رویکردهای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی دانست و افزود: اگرچه صدور قطعنامه و بیانیه‌های جهانی از سوی ایران در طول سال‌های اخیر کم شده است اما این اقدام که بی‌شک متفاوت از سیاست‌های فرهنگی و دفاعی نبوده، ذره‌ای آسیب به وظایف و مسئولیت‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی وارد نمی‌کند.

نظر شما