شناسهٔ خبر: 48649555 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

تداوم نزول ایران در جدول توزیع مدال ها (عکس)

ایران روز دهم المپیک را با رتبه چهل و هفتم جدول توزیع مدال ها به پایان رساند.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، بعد از اینکه چین توانست در بخش تیراندازی بانوان اولین طلای المپیک توکیو 2020 را از آن خود کند، ایران هم خیلی زود در همان روز اول توزیع مدال ها به یک مدال طلا رسید. جواد فروغی که یک طلای غیرمنتظره را برای ایران در ماده 10 متر تپانچه به ارمغان آورد، ایران را وارد جدول مدال ها کرد.  با این مدال طلا، ایران دومین کشوری بود که بعد از چین به مدال طلای المپیک توکیو رسید تا ظهر همان روز بعد از چین که دو طلا و یک نقره کسب کرده بود در مکان دوم جدول توزیع مدال ها قرار بگیرد. این رتبه شیرین اما خیلی زود با توزیع مدال های متعدد در رشته های مختلف تنزل یافت.

 

 

تنزل رتبه ایران طبیعی بود اما این که تا پایان روز نهم تک مدال فروغی همچنان اولین و آخرین مدال کاروان ایران در توکیو به حساب می آید، اندکی قابل تامل است. در پایان روز دهم بازی های المپیک 2020 چین با 24 طلا به صدرنشینی خود در جدول توزیع مدال ها تداوم بخشید و امریکا و ژاپن بعد از این کشور دوم و سوم هستند.

 

کاروان ورزشی ایران هم در پایان روز دهم با 7 پله سقوط نسبت به روز گذشته، در مکان چهل و سوم جدول توزیع مدال ها قرار گرفت. این اتفاق در حالی رخ داد که خیلی ها با شروع مسابقات کشتی امیدوار هستند که وضعیت مدال های ایران در توکیو بهتر شود؛ شاگردان محمد بنا در روز اول کشتی اما کم فروغ بودند و تنها شانس یک مدال برنز از شانس مجدد را دارند که فردا تکلیف آن مشخص می شود. در حال حاضر 7 کشور آسیایی بالاتر از ایران در جدول مدال های المپیک 2020 حضور دارند.

نظر شما