شناسهٔ خبر: 48649471 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خبر داد؛

تزریق واکسن به ۱۹.۳ درصد جمعیت خراسان جنوبی

دهقانی فیروزآبادی گفت: تاکنون ۱۹.۳ درصد از جمعیت ۵۷۶ هزار نفری بالای ۱۸ سال خراسان جنوبی واکسن کرونا دریافت کرده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد دهقانی فیروزآبادی» عصر امروز (۱۰ مرداد) در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا اظهار کرد: طی هفته گذشته میزان مرگ و میر در استان ۱.۳۳ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت بوده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با ابراز نگرانی از وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان، افزود: تعداد فوتی‌ها هنوز به پیک چهارم نرسیده، اما تعداد بستری‌ بیماران کرونایی افزایش داشته است.

 


وی در ادامه گفت: طی هفته گذشته ۲ هزار و ۱۹۲بازدید مشترک از صنوف و ۸۱ مورد بازدید از ادارات استان انجام شده است که ۱۱۹ مورد اخطار صادر و چهار واحد صنفی پلمپ شده اند.

 

دهقانی فیروزآبادی تصریح کرد: در اصناف میزان استفاده از ماسک ۹۱.۲ درصد و در ادارات استفاده از ماسک ۹۶.۳ درصد بوده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه فردا ۴۸ هزار دوز واکسن کرونا از نوع ایرانی و چینی وارد استان می شود، گفت: در این مرحله علاوه بر گروه‌های سنی هدف، اساتید دانشگاه، معلمان، خبرنگاران و رانندگان جاده‌ای نیز در اولویت تزریق قرار می‌گیرند.

 

وی به وضعیت واکسیناسیون جمعیت خراسان جنوبی نسبت به متوسط کشوری اشاره کرد و افزود: تاکنون ۱۹.۳ درصد از جمعیت ۵۷۶ هزار نفری بالای ۱۸ سال خراسان جنوبی دُز اول واکسن کرونا دریافت کرده اند که این میزان در سطح کشور ۱۶.۲ درصد است.


 

پایان پیام/375

نظر شما